Web Analytics
scris miercuri, 13.01.2021

Exclusiv. Ce spune Consiliul Judeţean al Elevilor Argeş despre postările controversate ale lui Alexandru Cumpănaşu de pe TikTok / „Nu te apuci cu telefonul în mână să zbieri la un copil pe internet…”

# „Suntem complet împotrivă, pentru că, în primul rând, nu tot ceea ce spune dl. Cumpănașu este adevărat”, spune Luca Ionescu, secretar executiv al CJE Argeș # „El, în momentul de față, nu este o oficialitate, nu este o autoritate, e un «influencer» care nu influențează decât în rău, părerea mea”, Robert Seghedi, președinte CJE Argeș # „Nu i-a mers treaba cu Caracalul, apoi a candidat la președinție și nu i-a mers, iar după asta și-a făcut o asociație pentru modernizarea învățământului românesc și prin această asociație dă toate școlile în judecată…”, mai spune președintele Consiliului Județean al Elevilor din Argeș

Exclusiv. Ce spune Consiliul Judeţean al Elevilor Argeş despre postările controversate ale lui Alexandru Cumpănaşu de pe TikTok / „Nu te apuci cu telefonul în mână să zbieri la un copil pe internet…”

În ultima perioadă, se vorbește foarte mult despre contul lui Alexandru Cumpănașu de pe TikTok, o rețea populară în rândul tinerilor. Contul lui este denumit „profu.online” și are în jur de 500.000 de urmăritori. „Mentorat și coaching pt. elevi, studenți și părinți”, se arată în descrierea contului deținut de Cumpănașu. Cazul a ajuns în atenția poliției după ce în mass-media națională multe persoane au sesizat că postările lui Cumpănașu și discuțiile avute cu elevii sunt deplasate. În postările sale, el vorbește despre școala online, despre profesori, despre cum este el privit în spațiul public, însă multe mesaje sunt considerate instigatoare la abandon școlar sau chiar la ură față de cadrele didactice, iar alte mesaje au tentă sexuală. Alexandru Cumpănașu a fost candidat independent la Președinția României și a obținut notoritate în urma tragediei de la Caracal, fiind rudă cu una dintre fetele răpite, Alexandra Măceșanu. Pentru a vedea cum este privit „ profu’ online” de către elevii argeșeni, am luat legătura cu doi dintre membrii Consiliului Județean al Elevilor Argeș, respectiv președintele Robert Seghedi și secretarul executiv Luca Ionescu (foto stânga), care sunt amândoi elevi la Colegiul „Zinca Golescu” din Pitești, în clasa a X-a.

„Dl. Cumpănașu se bagă în treburile tuturor fără niciun fel de calificare”

# Ce părere aveți voi despre ce face Alexandru Cumpănașu pe TikTok și cum credeți că îi influențează pe copii?
Robert Seghedi: Sincer, părerea mea este una nu foarte bună și o spun cu simț de răspundere, pentru că nu face nimic consistent. Din punctul meu de vedere, doar instigă la ură pe toată lumea și ceea ce face e complet nefondat din toate punctele de vedere. Reprezentarea nu are nicio treabă cu ceea ce face el, părerea mea. Cam asta e părerea mea în mare. Dacă ar fi să o detaliem, o problemă, din punct de vedere legislativ și ca manieră, dă foarte prost să fie rezolvată așa. Adică nu te apuci cu telefonul în mână să zbieri la un copil pe internet, că nu se face așa. Plus că și reclamațiile pe care le face nu au în spate niciun fond, nimic clar, nicio dovadă. Efectiv, se bazează pe ce spun copiii acolo și lucrurile acelea pot fi sau nu fondate. Dl. Cumpănașu se bagă în treburile tuturor fără niciun fel de calificare.

Luca Ionescu: Poziția noastră oficială față de domnul Cumpănașu: suntem complet împotrivă, așa cum a spus și Robert, pentru că, în primul rând, nu tot ceea ce spune este adevărat, sunt foarte multe chestii preluate din 3-4 surse și nu au niciun fond legislativ sau legal. Pe de altă parte, și chestiile care pot fi adevărate în sistemul educațional, felul în care le abordează e complet greșit. A lua un telefon și a posta niște videoclipuri poate să facă oricine. Dacă acele videoclipuri erau făcute având în spate și ceva real, niște dovezi, probabil aveau mai puțin impact, dar poate urma o schimbare. Așa, tot ce face e să încurce și mai rău sistemul educațional din România prin școlile pe care le dă în judecată, cum a dat și Ministerul Educației. Pur și simplu, dă în spate.
# Ați primit atenționări din partea profesorilor, părinților sau chiar din partea elevilor despre acest caz?
Robert Seghedi: Nu, la noi n-a avut niciun impact, din fericire, n-are nicio influență asupra comunității argeșene de elevi, fapt ce trebuie să ne bucure, pentru că n-au nimic de învățat sau raportat la domnul Cumpănașu. Cel puțin, la noi nu a venit nimeni, nu s-a vorbit absolut deloc. Acest element oarecum negativ, să zic așa, nu e prezent la noi.

„Probabil există și elevi care îl urmăresc serios, dar majoritatea persoanelor îl urmăresc ca să îl ia în glumă”

# Ar trebui să se vorbească deschis la ore despre acest subiect, să se explice elevilor sau este un subiect tabu?
Luca Ionescu: N-are de ce să fie un subiect tabu. Dacă se ridică problema vreodată, da, ar trebui să se discute cât mai deschis despre subiectul acesta, pentru că, într-un fel, poate să influențeze elevii. Are puterea de a influența elevii prin videoclipurile acelea, foarte ușor, dar n-ar trebui să fie un prim subiect, pentru că există elevi care îl urmăresc constant și chiar cred ceea ce spune, dar marea parte din elevi își dă seama că mai mult face asta pentru vizualizări, nu este ceva real.

Robert Seghedi: Da, plus că, dacă mă întrebați pe mine, nu înțeleg cum a ajuns el din postura în care a debutat în cariera lui de persoană publică, cum a ajuns la învățământ. El a plecat de la evenimentul nefericit din Caracal și a ajuns să schimbe sistemul de învățământ ș.a.m.d. Nu înțeleg de unde până unde a ajuns în postura asta. Felul în care a făcut lucrurile e complet greșit și maniera pe care a adoptat-o în a schimba lucrurile… Deci, tot așa, nu i-a mers treaba cu Caracalul, apoi a candidat la președinție și nu i-a mers, iar după asta și-a făcut o asociație pentru modernizarea învățământului românesc și prin această asociație dă toate școlile în judecată. Asta e o foarte mare prostie și da, ar putea fi dezbătută în școli, la orele de dirigenție în special, tocmai pentru a îndruma elevii spre a păstra o poziție neutră sau cum consideră fiecare, dar așa ar fi de preferat. Pentru că el, în momentul de față, nu este o oficialitate, nu este o autoritate, e pur și simplu un „influencer” care nu influențează decât în rău, părerea mea.

Citește și Profu.online, Alexandru Cumpănaşu, loveşte şi în Piteşti

Citește și Poliția Capitalei verifică postările lui Cumpănașu de pe reţeaua Tik Tok – dacă pot fi considerate sau nu infracţiuni

Citește și DOSAR PENAL ÎN REM PENTRU INCITARE LA URĂ SAU DISCRIMINARE ÎN CAZUL DISCUȚIILOR PURTATE DE ALEXANDRU CUMPĂNAȘU PE TIK-TOK

„Au fost multe abuzuri legislative făcute de profesori și raportate. (…) Legate de oprirea camerelor, de jigniri în ore…”

# Știți dacă sunt copii în Argeș care se uită la astfel de filmulețe sau dacă au fost probleme la ore, și-au închis elevii camerele, așa cum i-a sfătuit dl. Cumpănașu? Ați auzit de astfel de cazuri în Argeș?
Luca Ionescu: Probleme la ore nu cred că au fost din cauza lui Alexandru Cumpănașu. Legat de închiderea camerelor, elevii au tot dreptul să își închidă camerele acum, conform ultimului ordin de ministru. Au tot dreptul să își închidă camerele când doresc, atât timp cât mențin conversația cu profesorul. Da, există foarte mulți elevi care îl urmăresc, dar nu știu dacă îl urmăresc în mod serios. Probabil există și elevi care îl urmăresc serios, dar majoritatea persoanelor îl urmăresc ca să îl ia în glumă, într-un fel.
# Care au fost nemulțumirile elevilor din Argeș și problemele cu care s-au confruntat în toată perioada pandemiei?
Robert Seghedi: Evident că au fost foarte multe reclamații referitoare la școala online, la sistemul nou adoptat. Au fost multe abuzuri legislative făcute de profesori și raportate. Raportări în masă consecutive și constante legate de oprirea camerelor, de jigniri în ore ș.a.m.d.

„Profesorii se simt mult mai atacaţi în mediul online decât în offline. Simt că nu mai au controlul şi devin mai agresivi”

Luca Ionescu: Profesorii îi dădeau afară din orele online și nu îi mai lăsau pe elevi să intre, am avut foarte multe probleme, mai ales că profesorii se simt mult mai atacați în mediul online decât în offline. Simt că nu mai au controlul și devin mai agresivi. Poate un profesor care ar fi fost în mediul fizic o persoană normală, un profesor destul de bun, poate în mediul online să fie o fire mai agresivă și un pic mai reticentă în felul în care relaționează cu elevii.

Robert Seghedi: Ne-am autosesizat, să zic așa. În anumite circumstanțe s-a încălcat codul deontologic al profesorului. Au fost, cum a zis și Luca, probleme în legătură cu excluderea de la ore, o problemă un pic mai amplă. Excluzând copilul din respectiva conferință, limitându-i oarecum prezența la ore, ca profesor încalci dreptul la educație din Constituție, dreptul de a învăța. Foarte multe probleme, dar mă îndoiesc că au fost cauzate de domnul Cumpănașu.

Distribuie!

2 Comentarii

  1. Problema esențială este că trebuie reglementată activitatea pe toate chaturile de socializare.
    Nu mi se pare normal copiii mei să urmărească un major fără liceu terminat care-i influențează mintea și îi face niște blocaje mentale.
    Trebuie să existe o conduită de îmbrăcăminte, de exprimare, de cadru de comunicare, de educație, de calificare.
    Sunt mii de persoane zilnic in Romania care se ocupă cu postări așa zise funny , de inspirație, de etc. Si nu-i așa. Sunt circuri. Nu stiu sa se exprime măcar corect gramatical. Mănâncă timpii, conjugarile, etc.
    Ce manipulatori pot fi aia care au 18 ani , de exemplu și își dau cu părerea fără a avea o diplomă în ce își dau cu părerea?
    Vină are chat ul care permite o degradare morală a educației .
    Nu susțin nici măcar o platformă de socializare. Totul este gândit împotriva celui care isi face cont acolo.

  2. ” Poziția noastră oficială față de domnul Cumpănașu …” . Dara, cum poti sa numesti „domn” pe o asa pusla ?!

Articole asemănătoare

A murit Gabriel Cotabiță

Muzicianul Gabrieal Cotabiță (69 de ani) a murit, transmite Antena 3. Apropiații susțin că în urmă...

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită