Escrocii nu se lasă și inventează noi și noi metode prin care să păcălească oamenii și să le fure banii sau datele personale, iar de data aceasta, noua lor găselniță este să trimită email-uri în numele Poștei Române.
Clienții se trezesc cu un email prin care sunt informați de către „Poșta Română” că un colet, pe care, vorba vine, trebuiau să îl primească, nu a fost livrat pentru că nu a fost nimeni la adresă pentru a-l ridica.
„A apărut o problemă în timpul procesului de livrare. Stimate client. Am încercat să livrăm pachetul dumneavoastră pe 29/07/2024, dar nimeni nu a fost disponibil pentru a-l primi. Pachetul a fost returnat la depozitul nostru și livrarea trebuie reprogramată. Număr comandă: 111962998804. Click aici pentru a actualiza Notă: Dacă nimeni nu este disponibil pentru a primi pachetul după două sau trei încercări, acesta poate fi returnat expeditorului.” este mesajul escrocilor.
Citește și: O fetiţă de 3 ani a sunat la 112 şi a spus că „tata a omorât-o pe mama”. Apelul s-a dovedit a fi fals
În cadrul mesajului apare butonul „Click aici pentru a actualiza” un buton pe care nimeni nu trebuie să îl apese. Aceasta este greșeala pe care trebuie să o evităm cu orice preț, întrucât ne va duce direct în serverele escrocilor. Pentru a se asigura că păstrează tonul corporatist, mesajul escrocilor se încheie cu: „Dacă aveți întrebări sau aveți nevoie de asistență suplimentară, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați. Vă mulțumim pentru încredere! Poșta Română”
Cu toate acestea, experții in securitate ne sfătuiesc să verificăm adresa de email de pe care a fost transmis mesajul. Aceasta se poate face simplu, plasând cursorul deasupra numelui expeditorului, fără a da click. Odată plasat cursorul, serviciul de mail ne va arăta adevărata adresă de pe care a fost trimis mesajul, de fapt. În acest caz, numele expeditorului este „Poșta Română”, însă la adresă ne va apărea, de fapt, una întortocheată din Germania.
0 Comentarii