„În primul rând vă adresăm rugămintea de a accepta scuzele noastre pentru neplăcerile create. Vă mulțumim pentru timpul acordat semnalării celor întâmplate și totodată vă asigurăm că satisfacția clienților noștri în legătură cu serviciile pe care le oferim constituie una dintre preocupările noastre principale“. Acesta este un răspuns formal al Banc Post S.A, Sucursala Argeș, după ce i-am bombardat timp de aproape două luni de zile cu întrebări, solicitându-ne să ne explice motivul pentru care SC Jurnal C&G SRL, societatea care editează ziarul nostru, în calitate de client al mai sus amintitei instituții financiare, a fost tratată cu o lipsă crasă de considerare. În speță este vorba despre obișnuitele popriri pe care diferitele instituții, administrații locale, iar în cazul nostru și o instituție bancară cum este Banc Post le execută, fără a-i aviza pe cei care urmează să fie puși în postura de victimă, asta în cazul în care ideea ar fi cea a recuperării creanței, uneori constând în sume ridicol de mici și nu cea a plasării cetățeanului într-o situație neprevăzută, prin care îi răpește timp prețios și îi provoacă stres pentru a rezolva o situație pe care instituțiile ar putea-o rezolva într-un climat mult mai normal și civilizat, încercând o abordare gen „în slujba clientului” sau „în slujba contribuabilului” normală într-o țară civilizată, nu și la noi unde persistă, după cum se vede, o mentalitate contrară. Așa că vă spunem continuarea pățaniei, convinși fiind că ați trăit-o fiecare dintre dumneavoastră ca persoane fizice sau ca titulari sau reprezentanți ai unei entități comerciale, cu atât mai mult dacă sunteți nefericiții clienți ai Banc Post (că, poate, în alte cazuri mai scăpați!)
„Bancpost SA a primit în data de 27.11. 2012 adresa de înființare a popririi nr. F113178/09.11.2012, în dosarul de executare nr. 113178/09.11.2012, instituită de Primăria Municipiului Pitești, pentru o creanță în sumă de 200 RON. (!). Conform dispozițiilor art. 149 Cod procedură fiscală, Bancpost SA, în urma primirii adresei de înființare a popririi, a procedat la înregistrarea acesteia și la blocarea conturilor, comunicând organului de executare înființarea popririi asupra disponibilităților prezente și viitoare până la restituirea sumei menționate. Ulterior, în data de 29.11.2012, Bancpost SA a primit adresa de sistare a popririi, emisă de Primăria Municipului Pitești, iar suma de 216 Ron (reprezentând valoarea popririi și a comisionului de procesare) a fost deblocată. Însă (n.r.și aici urmează partea și mai interesantă), o regretabilă eroare de ordin tehnic a făcut ca la momentul respectiv operațiunea de deblocare să nu fie preluată de sistem. Urmare a înștiințării primită din partea dumneavoastră (Sic!), după verificările efectuate, suma reclamată a fost deblocată”. Să recapitulăm, deci. În tot acest răstimp, de circa două luni, noi am cerut insistent să ni se comunice motivul pentru care suma cu pricina a fost blocată și bineînțeles rezolvarea situației, timp în care pisica a fost pasată la „centrala” de la București, iar ulterior să aflăm că s-a întâmplat ceva cu calculatoarele sucursalei de la Pitești. Curat murdar! Alina Crângeanu