Pentru românul practic, fie singur, fie familist, Dacia rămâne mașina în jurul căreia îți poți organiza viața. Odată scăpat de stresul cumpărării unei mașini, nici scumpă, nici austeră, te poți apuca de lucrurile esențiale: să-ți construiești o casă, să-ți întemeiezi o familie, să-ți organizezi o afacere sau să te concentrezi pe un job bun. Dacia e utilă și nu-ți dă bătăi de cap cu costurile de întreținere și fiabilitatea. E peticul care-ți face drumurile românești suportabile. Cred că cel mai bun concept al promovării gamei ar trebui să plece de la acest adevăr, anume că Dacia e o mașină în jurul căreia îți poți organiza viața.
Am fost vinerea trecută la un drive test organizat de cei de la Dacia pentru ziariștii care au dorit să încerce noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway. Iar traseul ales de organizatori a fost pe ruta București, de la sediul unic Renault din Militari până la Titu, la Centrul Tehnic. La ducere am condus un Sandero Stepway, cu cutie automată, iar organizatorii ne-au făcut un traseu de două ore și un sfert, care a inclus o porțiune scurtă de autostradă, apoi comune din Giurgiu și Dâmbovița. La prânz am avut conferință de presă de 45 minute, la Titu, unde ni s-au prezentat cele trei modele, iar după dejun, vreme de o oră, ni s-a permis să testăm mașina pe circuitul de viteză de la Centrul Tehnic Titu. Practic, acolo unde sunt testate toate modelele din gama Dacia înainte să intre în producție. Pe circuitul de viteză, am condus atât Logan, cât și Sandero, cu 130 hm/h în linie dreaptă și 110 în curbă. Atât ni s-a permis după ce, desigur, ni s-a făcut un scurt instructaj. Apropo de circuitul de viteză de la Centrul Titu, pista are o lungime de 4 km și o parcurgi în trei-patru minute. Și tot despre pistă, ea a fost construită în urmă cu un deceniu și de atunci nu i s-a făcut nicio reparație, cel puțin așa ne-au asigurat organizatorii. La întoarcere am condus un Logan, iar traseul a fost mai scurt și configurat prin comune din Dâmbovița. Noua generație Sandero Stepway este mult mai confortabilă și mai digitalizată decât prima. Mașina e construită pe o platformă modernă (comună tuturor celor trei modele), se conduce relaxat și se comportă sigur la 130 km/h pe autostradă. Saltul față de prima generație e considerabil, asta fără doar și poate, iar din punct de vedere estetic, arată ca o mașină pur vestică. La fel și în cazul Logan și Sandero, unde mai resimți o ușoară rigiditate, însă, la fel, nu există termen de comparație cu prima generație. Cred că, de data asta, cel puțin prin Sandero Stepway, Dacia va câștiga bătălia cu o bună parte a pieței automobilelor SH.
Citește și DACIA PREZINTĂ CEA DE-A TREIA GENERAȚIE A MODELELOR LOGAN, SANDERO ȘI SANDERO STEPWAY
Prețuri la Logan, Sandero și Sandero Stepway
Pentru Logan, prețurile variază între 8.400 euro (TVA inclusă) pentru versiunea Acces, cu motorul Sce de 65 CP, și 12.950 de euro (TVA inclusă) pentru versiunea Comfort echipată cu motorul Tce 90 CVT.
La Sandero, versiunea Access, echipată cu același motor Sce de 65 CP, este disponibilă la prețul de 8.600 euro, în timp ce versiunea Comfort cu motorul Tce 90 CVT afișează un preț identic cu cel al versiunii echivalente a modelului Logan (12.950 euro, cu tot cu TVA).
În fine, modelul Sandero Stepway este propus în două versiuni de echipare (Essential și Comfort), cu motoarele Tce de 90 CP și ECO-G de 100 CP. Prețurile variază între 12.050 de euro (TVA inclusă) pentru versiunea Essential cu motorul Tce de 90 CP și 14.050 de euro (TVA inclusă) pentru versiunea Comfort cu motorul Tce CVT.
0 Comentarii