Web Analytics
scris marți, 05.11.2024

Drepturile consumatorilor în ceea ce privește livrarea produselor

Vânzătorii sunt obligați prin lege să livreze bunurile cumpărate în termen de 30 de zile de la semnarea contractului, iar consumatorii au dreptul să solicite termene suplimentare sau să anuleze contractul în caz de întârzieri. Comercianții trebuie să asigure transparență în informațiile furnizate, protejând astfel drepturile consumatorilor atât în magazinele fizice, cât și în mediul online.

Drepturile consumatorilor în ceea ce privește livrarea produselor

Conform OUG nr. 35/2014, vânzătorii sunt obligați să livreze bunurile cumpărate de consumatori în termen de maximum 30 de zile de la semnarea contractului, cu excepția cazurilor în care s-a convenit altceva. Livrarea se realizează prin transferul fizic al bunurilor sau prin controlul acestora, fără întârzieri nejustificate.

Citește și: Arhitecta şefă a Primăriei Piteşti recunoaşte că s-au făcut lucrări ilegale la celebrul bloc Titidan

Dacă bunurile nu sunt livrate în termenul stabilit, consumatorii au dreptul să ceară un termen suplimentar pentru livrare. În situația în care bunurile nu ajung nici în această perioadă extinsă, consumatorul poate opta pentru anularea contractului sau pentru rezilierea acestuia.

În situația în care vânzătorul refuză să livreze bunurile sau dacă livrarea este esențială (pentru consumator este foarte important ca produsele să ajungă la o dată specifică) și consumatorul a comunicat acest aspect înainte de încheierea contractului, consumatorul poate anula contractul fără a mai solicita un termen suplimentar. În acest caz, comerciantul este obligat să ramburseze toate sumele plătite în termen de maximum 7 zile de la primirea notificării de anulare.

Citește și: Rezultatul a peste 30 de ani de incompetenţă şi delăsare. Câmpulungul a devenit sat cu câini, pisici, vaci, oi şi alte lighioane

Pentru contractele încheiate la distanță, comercianții trebuie să comunice informațiile relevante într-un mod adecvat, clarificând obligațiile de plată și indicând eventualele restricții de livrare și metodele de plată acceptate: prețul total al bunurilor sau serviciilor, cu toate taxele incluse. Dacă prețul nu poate fi determinat în mod rezonabil, comercianții trebuie să explice cum va fi calculat prețul și să menționeze eventualele costuri suplimentare legate de transport sau livrare; modalitățile de plată, livrare și executare, precum și data estimată de livrare a bunurilor sau prestarea serviciilor. De asemenea, este esențial să fie comunicată politica de soluționare a reclamațiilor.

.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită