Web Analytics
scris vineri, 11.10.2024

Doar două universități românești, în top 1000 al clasamentului Times Higher Education 2025

Doar două universități românești sunt prezente în top 1000 al clasamentului Times Higher Education 2025. Academia de Studii Economice și Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” sunt singurele instituții românești de învățământ superior care figurează în top 1000 al Times Higher Education, ediție publicată miercuri.

Doar două universități românești, în top 1000 al clasamentului Times Higher Education 2025

Cele două universități bucureștene sunt urmate de UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca și de Universitatea din București, în următorul segment al clasamentului (locurile 1001-1200), pe când alte două care figurau anul trecut în același segment, Universitatea Babeș-Bolyai și USAMV Cluj-Napoca, ajung sub pragul de 1200, scrie EduPedu.

Citește și: Fostul premier Călin Popescu-Tăriceanu a fost achitat în dosarul în care e acuzat că ar fi luat mită de 800.000 dolari

În acest clasament, niciuna dintre universitățile incluse nu a reușit să-și îmbunătățească scorul comparativ cu ediția anterioară, iar mai multe au înregistrat regres. Peste jumătate dintre cele 22 de universități românești incluse în ediția 2025 a clasamentului global se situează în partea de jos a acestuia, mai exact sub pragul de 1.500, dintr-un total de 2.092 de universități listate.

În intervalul 1201-1500 se regăsesc șase universități: UBB, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Universitatea Transilvania din Brașov, UMF din Craiova, USAMV Cluj-Napoca și Universitatea de Vest (în ordinea alfabetică conform listei THE). Trei universități care anul trecut se aflau în segmentul 1201-1500 au coborât sub pragul de 1.500 în ediția 2025: Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie George Emil Palade din Târgu Mureș, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Universitatea din Oradea.

Clasamentul se bazează pe 18 indicatori de performanță, care pun accent pe calitatea și rezultatele cercetării, dar care acordă și o pondere semnificativă rezultatelor educaționale. Acești indicatori iau în considerare calitatea predării, cercetării, transferul de cunoștințe și internaționalizarea.

Citește și: România nu poate intra deplin în Schengen. Austria nu e de acord

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită