Digitalizarea marilor orașe. Cele mai populare soluții smart city: iluminat public inteligent, smart parking, stații de încărcare pentru automobilele electrice. Categoria „smart people”, pe ultimul loc

de | 22.06.2021 09:48 | Actualitate, Dezvăluiri, Economie

Cele mai populare soluții de tip Smart City identificate în România țin de iluminat public inteligent, smart parking, stații de încărcare pentru automobilele electrice, sisteme de management al traficului, stații moderne și inteligente pentru transportul public, monitorizare video și furnizare de servicii publice de WiFi. Datele au fost sintetizate în Radiografia proiectelor Smart City din România, realizată de Vegacomp Consulting, o companie activă pe piața de soluții smart.

CITESTE SI Lanţul de librării Diverta îşi cere insolvenţa

Segmentul Smart Mobility este liderul ultimelor ediții ale raportului, în ceea ce privește nivelul de adopție a proiectelor (260 la număr). „Acest lucru arată prioritatea României din ultimii patru ani, accentuată masiv de contextul pandemic”, arată autorii analizei.  În general, proiectele din acest segment implică un transport mai eficient și mai rapid, dar concentrarea este pe sectorul electric, prin stațiile de încărcare a autovehiculelor. Sunt multe proiecte care vizează optimizarea inteligentă a parcărilor și sistemele smart de management al traficului. Există și soluții care vizează transportul public, prin intermediul autovehiculelor cu propulsie electrică, sau dezvoltările tip bike-sharing, alături de extinderea
pistelor dedicate bicicletelor.

Distribuie!

Articol scris de Bianca Solomon

Redactor- Jurnalul de Argeș, Pitești. Absolventă a Facultății de Jurnalism, Universitatea din Pitești. Studentă la programul Master-Comunicare Organizațională, UPIT.

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

1 Comentariu

  1. Prioritatea, consider ca este crearea de locuri de munca decent platite prin atragere de investitii romanesti sau straine si gasirea unor solutii de adus turistii si animarea comertului(Pitesti a fost targ renumit). Deasemenea inventarea unui brand al acestui oras altul decat simfonia lalelelor care sa aduca mase mari de oameni si care,dupa cum se stie….consuma.
    Concertele de tot felul(rock,pop,etc)ar fi o solutie,adunari religioase mari,adunari de bikeri cu organizarea de curse moto,etc.
    Nu am fost in stare sa gazduim nici un meci important din campionatul european si nici competitii de importanta mare.
    Avem idei sa facem sali de sport la sate sau la toate scolile din oras dar tinerii se duc la sali private si multi isi iau scutire de la orele de educatie fizica pt. ca mai importanta este matematica si fizica si tableta …..
    La salile private au conditii:WC,fiset pt. haine si alte obiecte personale,dusuri pt. barbati,femei…ceea ce la salile de scoala nu gasim.
    Ideile, ar trebui sa vina de la toti locuitorii din Pitesti prin realizarea unui sondaj si strangerea de informatii(idei,propuneri)de catre City Manager si apoi alegerea celor mai viabile solutii.
    Daca ramanem in stadiul actual, orasul va deveni neinteresant si trist.
    Degeaba dezvoltam infrastructura si avem smart city daca nu va mai avea cine sa le foloseasca.
    “Degeaba avem WI-FI in statia de autobuz daca nu avem bani de bilet”!!!

Ultimele articole


Loading RSS Feed