Web Analytics

De noaptea minţii! Contract de reparaţie semnat în 2011, dar lucrările au început în 2014

de | 23.08.2017 19:14 | Dezvăluiri

19 01# 23 de restricții de viteză la 30 km/oră de la Micești la Câmpulung
Asociația „Salvați Câmpulungul și Muscelul” a făcut o sesizare punctuală către Ministerul Transporturilor, personal către ministrul Cuc, legată de problemele și întârzierile privind reabilitarea și neregulile de pe DN73 Pitești-Câmpulung-Brașov, DN73C Câmpulung-Curtea de Argeș, DN 73D Câmpulung-Mioveni și DN 72A Câmpulung-Târgoviște.

Toate într-o stare jalnică pe teritoriul județului Argeș. Răspunsul primit de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (oare de ce ?!!) a fost de toată jena, întrucât s-a referit (cu multe prostii) doar la drumul Pitești Câmpulung. Oare tot așa ar fi fost răspunsul dacă ar fi fost trimis ministrului și acesta răspundea asociației?

Conform adresei semnate de Ștefan Ioniță, director general CNAIR, legea achizițiilor publice în acest domeniu e foarte proastă, întrucât sectorul de drum, în lungime de 11,2 km, ce traversează municipiul Câmpulung, se află în administrarea autorităților locale. Asta însemnând că modernizarea DN73 Pitești-Câmpulung-Brașov nu include și respectivul sector de drum. Așadar, cine și, mai ales, când repară drumul pe teritoriul municipiului Câmpulung? Taină! Se mai menționează că lucrările aferente modernizării DN73 se estimează a fi finalizate în anul 2018. De asemenea, se prezintă și motivele de întârziere a lucrărilor: „Contractul a fost semnat în data de 5.07.2011, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 19.05.2014, din cauza lipsei alocării bugetare. Emiterea cu întârziere a ordinului de începere a generat necesitatea revizuirii Proiectului Tehnic. În urma revizuirii Proiectului Tehnic au apărut lucrări suplimentare, fiind necesară revizuirea Acordului de Mediu”. Noaptea minții. Altfel spus, CNAIR confirmă nereguli crase privind reabilitarea DN73, ce ar trebui cercetate de cineva care se pricepe. O primă neregulă: când a fost semnat contractul pentru modernizarea drumului, în iulie 2011, nu erau bani la buget! Ca la nebuni! Dacă nu ai bani, cum semnezi un contract pentru o lucrare publică? A doua neregulă: ce s-a „alterat” în trei ani la proiectul tehnic de a fost necesară revizuirea lui, plătită cu alți bani? Dacă trebuia ținut proiectul în frigider, cine a încălcat legea?

Maxim 30 km/oră pe un drum european

O altă problemă privind modernizarea DN73: pe parcursul acestui drum sunt nu mai puțin de 23 de restricții de viteză la maxim 30 km/oră. Așadar, pe drumul european E 574, din care face parte DN 73, sunt 23 de restricții de viteză de maxim 30 km/oră, doar de la Micești până la Câmpulung. Imaginați-vă câte vor fi până la Brașov! Reamintim că permisul de conducere se suspendă pentru 3 luni dacă viteza este depășită cu mai mult de 50 km/oră.
Mai trebuie spus că pe orice drum de pe glob nu există asemenea nemernicie de mulțime de podețe de legătură dintre drum și proprietăți. Doar pe DN73 din România, parte din E 574 din Europa, sunt sute de astfel de podețe, fiecare cu câte două capete de pod, ce reprezintă tot atâtea pericole mortale pentru șoferi.
Atenție, șoferi care circulați pe drumul Pitești-Câmpulung, sunteți înconjurați de pericole din toate părțile.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii