I-am adresat recent dlui Ion Mînzînă, președinte al Consiliului Județean Argeș, două solicitări în baza Legii 544/2001, a liberului acces la informațiile de interes public.
În prima dintre solicitări am întrebat: „Este adevărat că ați fost la Direcția Națională Anticorupție săptămâna trecută (15-21 septembrie)? Și, dacă da, ce ne puteți spune?”
În cealaltă am întrebat:
„1. D-le președinte, imixtiunile funcționarului public conducător sau ale demnitarului în viața privată a subordonatului pot fi considerate abuz? Dacă nu este abuz, atunci cum poate fi denumit? (ex. 1: interdicția pentru subordonați de a merge la înmormântarea unui coleg; ex. 2: interdicția pentru subordonați de a invita pe cineva anume la un eveniment intim și privat al lui);
2. Care credeți că este explicația faptului că demnitarul sau funcționarul public conducător are astfel de imixtiuni în viața privată a subordonatului?;
3. Considerați că se încalcă legea – și dacă da, care lege se încalcă – procedându-se în acest fel?”
La ambele solicitări, Ion Mînzînă a refuzat să răspundă, menționând – după „tiparul” pe care-l adoptă și alți funcționari publici, unul dintre ei fiind Armand Chiriloiu, director al Direcției Silvice Argeș, că, citez:
„Având în vedere adresa dv. nr. 486/22.09.2025, înregistrată la sediul Consiliului Județean Argeș sub nr. 25131/22.09.2025, formulată în conformitate cu prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, vă comunicăm următoarele:
Informațiile solicitate nu se încadrează în categoria informațiilor de interes public reglementate de prevederile legii privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare. De asemenea, precizăm faptul că aceste informații nu se regăsesc în lista cuprinzând documentele de interes public și nici în lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii, de către instituția noastră, liste pe care le regăsiți pe adresa noastră de internet: https:// www.cjarges.ro/en/lista-cu-documente-de-interes-public. Cu stimă, Ion Mânzînă”.
Bun. Eu știu că prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește sau rezultă din activitățile unei autorități sau instituții publice. Și mai știu că accesul la informațiile de interes public se face din oficiu sau la cerere.
Subliniez, eu nu am solicitat informații pe care Consiliul Județean are obligația să le furnizeze din oficiu. Pentru că deplasarea la DNA a întregii conduceri a C.J. Argeș, motivul acestei deplasări, precum și tot ceea ce permite procurorul să fie spus sunt de interes public.
La fel, și informația care vizează imixtiunile funcționarului public conducător sau ale demnitarului în viața privată a subordonatului este de interes public.
Citez articolul 13 din Legea 544/2001 a informațiilor de interes public:
„Informaţiile care favorizează sau ascund încălcarea legii de către o autoritate sau o instituţie publică nu pot fi incluse în categoria informaţiilor clasificate şi constituie informaţii de interes public”. Cred că e clar, dle Mînzînă!
Altminteri, să auzim numai de bine!

Citește și În Argeş, cu banii plătiţi de Consiliul Judeţean pe 24 de microbuze, puteau fi cumpărate 40!
Citește și Harta turismului muscelean a fost completată la Nucşoara cu traseul „Arhitecţii Naturii”
0 Comentarii