Euro NCAP a publicat rezultatele testelor de siguranță pentru nu mai puțin de 16 vehicule noi. Printre acestea, modelul fabricat în Romania (noul SUV de clasă C) Dacia Bigster, care a primit trei stele, ca și fratele său mai mic Duster – potrivit economica.net.
Citește și: Lovitură imobiliară în Argeş. Acționarul „U” Craiova a cumpărat cu 703.000 euro Casa Donescu, fostul conac al lui Crin Halaicu
Testele pentru pasagerii adulți din mașină au relevat că Bigster oferă o siguranță de 69%, în timp ce Duster – una de 70%. Mica diferență are legătură cu greutatea mai mare a modelului de clasă C. Apoi, pentru protecția copiilor din vehicul, ambele modele au obținut 69%, pentru protecția oferită utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (pietoni, bicicliști) au primit 60%, iar pentru sistemele de asistență – 57%.
Potrivit oficialilor Euro NCAP, Dacia și-a „reafirmat reputația de marcă de mașini ieftine, fără complicații” cu Bigster. Totuși, aceiași specialiști consideră că siguranța pasivă oferită de noul SUV este bună, el având însă mai puține echipamente ce pot duce la evitarea unui impact.
În cazul pasagerilor adulți, Euro NCAP consideră că habitaclul „a rămas stabil în timpul testului de impact frontal. Datele oferite de manechine (n.a. – utilizate pentru a verifica efectele unui impact) au arătat o bună protecție a genunchilor și a femurului atât pentru șofer, cât și pentru pasager. Dacia a demonstrat că oferă un nivel similar de protecție ocupanților de diferite dimensiuni și celor așezați în diferite poziții. Protecția toracică a șoferului a fost considerată slabă, pe baza citirilor de compresie a manechinului în timpul testului. Analiza decelerării căruciorului de impact în timpul testului și analiza barierei deformabile după test au arătat că Bigster ar fi un «partener de impact» rezonabil în cazul unei coliziuni frontale” – mai arată sursa citată.
0 Comentarii