Web Analytics

„Dacă nu vom avea autostradă spre Sibiu, s-ar putea ca după 2022 să ne uităm lung în urma Renault”

de | 21.06.2018 11:13 | Economie

12 iordache 1249# Susține Ion Iordache, Sindicatul Automobile Dacia

Aflat în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaților, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a afirmat nici mai mult, nici mai puțin că o rețea bine pusă punct de autostrăzi în România ar duce la plecarea marilor companii din țara noastră. „Este o reţea de autostrăzi minunată în Occident. De ce au venit multinaţionalele aici? Au venit că sunt salarii mici. Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari. Şi tot vor pleca. Către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, este explicația pe care Șova a oferit-o unui coleg deputat din comisia amintită. Declarația ministrului a inflamat spațiul public și a stârnit nu numai furia opoziției politice și a mediului de afaceri, ci și pe cea a angajaților de la Dacia, companie a cărei dezvoltare depinde de realizarea autostrăzii Pitești-Sibiu. Despre teoria ministrului Transporturilor am discutat cu viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache.

„N-am auzit o tâmpenie mai mare ca asta de când sunt eu”

# Ministrul Transporturilor a declarat că, dacă vom avea autostrăzi, vor crește salariile și, implicit, corporațiile vor pleca din România. Pleacă Renault dacă se construiește Pitești-Sibiu?
– Vreau să-l informez pe domnul ministru, pe care n-am avut prilejul să-l cunosc, dar încep să cred că n-am pierdut nimic, că eu nu am fost prin Tenerife și prin alte destinații exotice, pe unde se plimbă de regulă politicienii noștri, dar am fost în Maroc, la Tanger, am fost în Franța, am fost în Moldova, am fost și prin alte țări normale, am fost și prin toată România și nicăieri nu am văzut drumuri mai proaste ca în această regiune numită Muntenia, nicăieri!
# Drumuri proaste înseamnă salarii mici, iar asta ține corporațiile aici, cel puțin așa crede ministrul…
– Domnule, n-am auzit o tâmpenie mai mare ca asta de când sunt eu. România, dacă vorbim în termeni economici reali, da, are cele mai mici salarii din Europa, dar Renault, dacă va mai fi aici și peste 5, 10 sau 20 de ani, va fi doar dacă se va construi autostrada Pitești-Sibiu, doar pentru asta, altfel nu. Nu contează pentru cei de la Renault cât vor crește salariile de la Dacia, contează  doar dacă se va construi această autostradă și vă propun, pentru viitor, să fiți atent la ce se va întâmpla în anul 2022.

„Actuala guvernare este ca o emisiune de genul «Copiii spun lucruri trăsnite»”

# Ce se va întâmpla în 2022?
– Renault are pentru Dacia un program foarte important și foarte amplu, dar care va depinde nu de salariile noastre și de cât vor crește ele, ci de existența sau nu a acestei autostrăzi în anul 2022. Dacă în 2022 vom avea Pitești-Sibiu, atunci Renault va rămâne aici, dacă nu o vom avea, s-ar putea ca după 2022 să ne uităm lung în urma celor de la Renault cum pleacă de aici. Asta trebuie să înțeleagă ministrul, că realitatea este exact invers decât cum spune el.
# De ce credeți, totuși, că a făcut demnitarul această afirmație?
– Vă repet, eu tâmpenie mai mare ca asta n-am auzit de când sunt. Eu când mă uit la acești guvernanți, la această guvernare, parcă mă uit la o emisiune „Copiii spun lucruri trăsnite”, doar că acei copii aveau farmec, aveau umor, ăștia nici umor n-au. E numai vina noastră, a tuturor din această țară că am permis ca astfel de indivizi să ajungă acolo unde sunt acum. Numai vina noastră este că permitem să ne conducă niște indivizi care nu fac altceva decât să țină România pe loc drept cea mai săracă și mai amărâtă țară din Europa.
# Să fim realiști, nu suntem chiar cea mai săracă țară din Europa!
– Domnule, știu ce spun, suntem cea mai săracă și mai amărâtă țară din Europa din cauza celor care ne conduc și a noastră, pentru că le-am permis să ne conducă. Chipul amărăciunii și al sărăciei României este chipul acelor oameni pe care îi vedem la televizor îmbrâncindu-se cu sutele pentru doi mici și o bere gratis. Știți ce a ajuns România astăzi?
# Ce anume?
– O țară îmbrăcată în cămașă albă, dar neagră la guler. De asta s-au cerut cămăși albe la un anumit eveniment, pentru că o cămașă albă are tot românul în casă. Pentru mers la biserică, la o nuntă, pentru zile de sărbătoare, oricât de sărac ar fi, românul are o cămașă albă în casă. S-a speculat într-un mod perfid acest lucru. Dacă s-ar fi cerut o cămașă de o anumită culoare, foarte mulți, enorm de mulți dintre cei chemați acolo nu și-ar fi permis s-o cumpere. De aceea li s-a cerut cămașă albă, pentru că aveau acasă. Suntem o țară săracă și amărâtă, un popor sărac și amărât și se dorește să rămânem așa, pentru că e foarte ușor de manipulat un astfel de popor.
# Să încercăm să încheiem într-un alt ton. La Dacia cum merg lucrurile?
– La Dacia lucrurile merg foarte bine, avem foarte mult de lucru, atât de mult încât nu știm cum să facem față la tot acest volum uriaș de muncă. Avem un program de muncă fără precedent și asta ne bucură. Ne lipsesc însă două lucruri pentru ca situația să fie și mai bună: autostrada spre Sibiu și o legislație a muncii pusă la punct; suntem singura țară din Europa care nu are legile muncii puse la punct, singura. Dar, bineînțeles, guvernanților noștri nu le pasă nici de autostrăzi și nici de cei care muncesc în țara asta.

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii