Comisia Europeană a publicat cifrele preliminare privind decesele rutiere pentru 2024. Anul trecut s-a înregistrat o scădere cu 3 % a numărului de accidente rutiere mortale în UE, dar progresele rămân lente.
Aproximativ 19 800 de persoane au fost ucise în accidente rutiere în UE anul trecut, arată raportul Comisiei Europene, fiind o ușoară scădere de 3 % în comparație cu 2023. Adică au murit cu 600 de oameni mai puțin. Concluzia este însă că, deși numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut, ritmul general de îmbunătățire rămâne prea lent, iar majoritatea statelor membre nu sunt pe cale să îndeplinească obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere până în 2030.
UE amintește de pachetul de propuneri de îmbunătățire a siguranței rutiere introdus în martie 2023, care include inclusiv cerințe actualizate privind permisele de conducere și asigurarea respectării normelor la nivel transfrontalier. În plus, Comisia va adopta în curând o nouă legislație privind inspecția tehnică auto pentru a reduce numărul vehiculelor nesigure pe drumurile din UE.
Citește și Ce spune Romsilva despre dispariția a 24,7 milioane din Fondul de Conservare și Regenerare a Pădurilor
Țările care fac progrese
Progresele în materie de siguranță rutieră în întreaga UE rămân inegale. „În ultimii cinci ani, Grecia, Spania, Franța și Italia au înregistrat doar scăderi modeste ale numărului de decese rutiere, în timp ce Irlanda și Estonia au înregistrat o creștere – deși fluctuațiile anuale din țările mai mici tind să fie mai pronunțate. În schimb, Bulgaria, Danemarca, Lituania, Polonia și Slovenia înregistrează progrese semnificative în direcția atingerii obiectivului de reducere cu 50 %”, constată UE.
Media UE este de 44 de decese rutiere la un milion de locuitori
De asemenea, Suedia și Danemarca rămân cele mai sigure țări în ceea ce privește siguranța rutieră, cu rate scăzute de mortalitate de 20 și, respectiv, 24 de decese la un milion de locuitori. „Între timp, România (77/milioane) și Bulgaria (74/milioane), care au încă unele dintre cele mai ridicate rate ale mortalității, au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește reducerea deceselor rutiere, cu scăderi de peste 20 % față de 2019. Media UE este de 44 de decese rutiere la un milion de locuitori”, se mai arată în raportul din 18 martie a.c..
Citește și 158 de milioane de euro au intrat în conturile fermierilor români. Cine beneficiază
Grupurile cele mai afectate
52 % dintre decese au loc pe drumurile rurale. Majoritatea deceselor rutiere (77 %) implică bărbați, în timp ce adulții în vârstă (peste 65 de ani) și tinerii (18-24 de ani) sunt utilizatori deosebit de vulnerabili ai drumurilor.
Cele mai multe decese sunt în rândul ocupanților autovehiculelor, urmați de motocicliști (20 %), pietoni (18 %) și bicicliști (10 %).
Pietonii, bicicliștii și motocicliștii reprezintă aproape 70 % din decesele din orașe, iar Comosia subliniază necesitatea urgentă de a îmbunătăți măsurile de siguranță pentru a-i proteja.
0 Comentarii