Jurnalul de Arges
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF
No Result
View All Result
Jurnalul de Arges

Ultimele știri

Informare covid-19. 21.01.2021

Rata de infectare cu Covid-19, în județul Argeș, a scăzut la 1,07 la mia de locuitori

2 ore ago
Ăsta-i adevărul! Piteştiul va avea o piaţă de granit care seamănă a gresie! Constructorul a fost prins cu minciunica: facturica de 1,9 milioane lei a fost refuzată la plată 1

Ăsta-i adevărul! Piteştiul va avea o piaţă de granit care seamănă a gresie! Constructorul a fost prins cu minciunica: facturica de 1,9 milioane lei a fost refuzată la plată

3 ore ago
Un argeşean se luptă cu OMV Petrom în instanţă pentru că i-a defrişat livezile de pruni şi i-a poluat terenul / „Şi Ceauşescu făcea contracte de închiriere. Plătea la timp şi nu distrugea atât” 2

Un argeşean se luptă cu OMV Petrom în instanţă pentru că i-a defrişat livezile de pruni şi i-a poluat terenul / „Şi Ceauşescu făcea contracte de închiriere. Plătea la timp şi nu distrugea atât”

3 ore ago
S-a intrat în etapa a doua de vaccinare! Centrele de vaccinare au câte 60 de pacienţi zilnic. Mioveniul, de departe cel mai modern 3

S-a intrat în etapa a doua de vaccinare! Centrele de vaccinare au câte 60 de pacienţi zilnic. Mioveniul, de departe cel mai modern

3 ore ago

Categorii

  • Actualitate
  • Bani europeni
  • Blitz
  • Caricaturi
  • Culise
  • Cultura
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Home
  • Jurnalul Universitar
  • Omul saptamanii
  • Opinii
  • Politica si Administratie
  • Sport
  • Turism

Cum a rezolvat un primar de comună din Alba problema transportului metropolitan şi de ce în Argeş nu s-a putut

6 publitrans
byJurnal de Arges
3 ani ago
in Politica si Administratie

6 publitrans# Simplu în alte judeţe, complicat la noi # Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud și inițiatorul proiectului privind transportul metropolitan la Alba Iulia, spune că s-ar putea face fără probleme un proiect similar în zona metropolitană Pitești, chiar dacă Publitrans are ca unic acționar Consiliul Local Pitești # El dă exemplul Asociației Intercomunitare de Dezvoltare de Transport Local Alba Iulia, formate din muncipiul reședință de județ  și șase comune limitrofe. # Fiecare membru din AIDATL Alba Iulia plătește o subvenție, plus o cotizație în funcție de numărul de locuitori, lucri pe care comunele  din ADIA Pitești l-au refuzat și așa a fost generată criza transportului metropolitan

Transportul în zona metropolitană Pitești a devenit un soi de struțocămilă după ce autobuzele Publitrans ce mergeau în comunele limitrofe și-au restrâns activitatea doar pe raza municipiului, obligate de noua legislație intrată în vigoare la 1 septembrie. Așa că  între CJ Argeș și operatorii de transport acreditați au fost încheiate protocoale pentru a asigura transportul pe rutele rămase fără acoperire din zona metropolitană. Această ultimă măsură a fost luată după ce comunele limitrofe Albota, Bascov, Băbana, Moșoaia, Micești, Mărăcineni și orașul Ștefănești au refuzat să facă parte din ADI Zona Metropolitană Pitești, prin subvenționarea proporțională a transportului public de călători, lucru ce i-ar fi scutit acum de probleme.

Acum toți dau din colț în colț iar criza din transportul metropolitan afectează zeci de mii de elevi și de navetiști care trebuie să coboare în autogări la marginea Piteștiului. Plus că destui dintre operatorii de transport din comunele limitrofe sunt în fapt firme clientelare ale unor primari.
Se putea face transport metropolitan la Pitești? Da, se putea și încă se mai poate. Iar cel mai de succes exemplu este cel al transportului metropolitan de la Alba Iulia. Acesta funcționează de cinci ani în cadrul Asociației Intercomunitare de Dezvoltare de Transport Local, formate din orașul Alba Iulia și din încă șase comune limitrofe. Asociaţia AIDA-TL e formată, pe lângă Alba Iulia, din comunele Ciugud, Sîntimbru, Ighiu, Cricău, Galda de Jos şi Întregalde, însumând o populaţie totală de 90.000 de locuitori. O asociație formată la inițiativa lui Gheorghe Damian, primarul din Ciugud, comuna cu cea mai bună absorbție a fondurilor europene din țară. Transportul este operat de o companie privată. La finanţarea societăţii participă fiecare localitate, prin contribuţii şi cotizaţii. (în 2014, Alba Iulia a plătit 14,5 milioane lei, iar comunele, între 7 mii şi 27 mii). Pe lângă aceasta, se mai plăteşte şi cotizaţia în funcţie de numărul de locuitori (în ultimii ani, 1 leu/persoană/an).
Iar avantajele transportului metropolitan de la Alba Iulia sunt multiple. Numărul călătorilor a crescut foarte mult, biletele și abonamentele se cumpără pe un card, sunt diferențiate pe șapte zone de transport și sunt valabile pentru o perioadă de timp, indiferent de câte zone sunt schimbate. Plus că fiecare stație este anunțată vocal și prin panouri de afișaj.
Am stat de vorbă cu primarii de la Pitești și Ciugud legat de transportul metropolitan.

Primarul Cornel Ionică: „Voinţa e mare, dar nu pot risca să pun lacătul pe Publitrans”

6 IonicaCornel Ionică, primarul Piteștiului, ne-a declarat că „am cerut o excepție pentru Ștefănești și Bascov, în sensul ca autobuzele Publitrans să poată avea o stație în fiecare dintre aceste localități, să intre 50-100 de metri acolo. Am depus adrese în acest sens la Ministerul Transporturilor și la M.A.I., precum și la Camera Deputaților. Nu am primit niciun răspuns până acum”.
I-am dat primarului Ionică exemplul transportului metropolitan ce merge ceas la Alba Iulia și l-am întrebat de ce un astfel de transport nu ar putea funcționa și la Pitești, inclusiv cu tarifarea pe zone. „Legea este confuză. Și ar fi probleme cu tarifarea pe zone. La Publitrans, acționar unic este Consiliul Local Pitești și în aceste condiții s-ar încălca legea dacă s-ar face transport metropolitan cu autobuzele Publitrans. Voința e mare, dar nu pot risca să pun lacătul pe Publitrans. Sancțiunea ar fi de 1,5% din cifra de afaceri a Publitrans”.

Gheorghe Damian, primarul de la Ciugud, comuna cu cea mai bună absorbţie a fondurilor europene: „Primarul Piteştiului să îşi pună juriştii la treabă”

6 GheorgheDamianAm luat legătura și cu Gheorghe Damian, primarul de la Ciugud, comuna cu cea mai bună absorbție a fondurilor europene din România, cel care este totodată și inițiatorul proiectului privind transportul metropolitan de la Alba Iulia.
„Ideea transportului metropolitan mi-a venit în 2005, după o vizită organizată în orașul francez Nantes. Mi-a plăcut mult sistemul de transportul în comun de acolo. Era o singură firmă de transport public de călători pe o rază de 50 de km în jurul orașului Nantes. Și am aplicat acest model și la noi. Am achiziționat un singur serviciu de transport pentru toți. Omul nu mai e nevoit să meargă cu un mijloc de transport de la Ciugud până în Alba și apoi să meargă cu alt operator. Avem un operator privat, mie mi-ar fi plăcut să fie public. În orice caz, oamenii sunt foarte mulțumiți de transportul metropolitan. Noi monitorizăm foarte strict cursele. Numărul de călători a crescut foarte mult în zonă, asta pentru că am adus un serviciu bun cu prețuri foarte bune”, spune primarul Gheorghe Damian.
Primarul de la Ciugud spune că pentru a avea un transport metropolitan la fel de eficient și la Pitești „trebuie să fie voință a autorităților locale. În plus, trebuie să aibă oameni foarte competenți care să-i verifice pe cei care asigură transportul, indiferent că e vorba de un operator public sau privat. Dacă lucrurile nu sunt ținute bine în frâu, banii se vor scurge în buzunarele unora”.
Legat de afirmațiile primarului Piteștiului, care spune că Publitrans nu poate face transport metropolitan, deoarece are ca unic acționar Consiliul Local Pitești, primarul Gheorghe Damian ne-a declarat că „nu e nicio problemă. Societatea respectivă se poate transforma în vreun fel, sunt cu siguranță soluții. Primarul Piteștiului să își pună juriștii la treabă pentru a găsi soluțiile legale. Chiar dacă la Pitești este o firmă ce are ca acționar Consiliul Local, se poate face transport metropolitan. Eu am studiat mult problema asta și e cel mai bine să ai operator public. Ar fi extraordinar pentru Pitești să aibă transport metropolitan, pentru că populația de acolo din zona metropolitană e cu mult mai mare decât cea din zona Alba”.

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required


Tags: ciugudcornel ionicagheorghe damianprimaria pitestipublitrans

Related Posts

Schimbări în legislativul câmpulungean 4
Actualitate

Schimbări în legislativul câmpulungean

21/01/2021 - 13:19
AUR a scos deputat în Argeş cu aproape 140.000 de lei 5
Actualitate

AUR a scos deputat în Argeş cu aproape 140.000 de lei

21/01/2021 - 13:13
Reporterul Lăsconi susţine primarul Lăsconi 6
Actualitate

Reporterul Lăsconi susţine primarul Lăsconi

21/01/2021 - 13:12
Primăriţa Lăsconi schimbă proiectele pentru Câmpulung 7
Actualitate

Primăriţa Lăsconi schimbă proiectele pentru Câmpulung

21/01/2021 - 13:11

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Politica de confidentialitate.


  • Preşedintele ASF îi ameninţă cu sancţiuni drastice pe jucătorii ilegali din piaţă
  • Joe Biden, învestit în funcţia de preşedinte al SUA
  • În 2021-2023 Stimularea şi dezvoltarea infrastructurii pieţelor financiare nebancare, între ţintele ASF
  • VACCINUL ANTI-COVID 19: EFECTE SECUNDARE LETALE? Autorităţile române tac, norvegienii analizează
  • PREMIERUL FLORIN CÎŢU: "Etapa a doua de vaccinare a fost accelerată şi vom accelera şi etapa a treia"
  • "La pasul anterior" pe platforma pentru vaccinare
  • Guvernul: Implementarea MCV, până în luna iunie
  • GEORGIANA IANCU, EY ROMÂNIA: "Previziunile arată o adâncire a deficitului de TVA în 2020"
  • Autorităţile, criticate în Parlamentul European pentru felul cum au gestionat educaţia

Next Post
5 03

Crăciun şi familia ocupă abuziv un teren al unei bătrâne din Mărăcineni

  • Contact
  • Confidențialitate
  • Cookies

Redacție

  • Redactor șef: Gabriel Grigore;
  • Manager: Cristian Vasile;
  • Director economic: Claudia Sima;
  • Secretar general de redacţie: Alina Crângeanu;
  • Senior editor: prof. dr. Cornel Carp, avocat Maria Cristina Leţu, doctor în Drept;
  • Redacţia: Marius Ionel, Cornel Drăghici, Cătălin Ion Butoiu, Mari Tudor, Izabela Moiceanu, Marian Staicu, Cristina Simion;
  • Corectură: Corina Grigore;
  • Grafică: Bogdan Pintilie;
  • DTP și procesare imagine: Cristian Radu.

Contact:

  • e-mail: jurnaldearges@gmail.com
  • Tel: 0248.221774
  • Fax Contabilitate: 0248.223271

 

TRAFIC

© 2020 Jurnal de Argeș - partener în rețeaua PressHub.

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Politica si Administratie
  • Dezvaluiri
  • Economie
  • Opinii
  • Cultura
  • Sport
  • PRINT
    • Culise
    • Jurnalul Universitar
    • Omul saptamanii
    • Blitz
    • Caricaturi
    • Arhiva PDF

© 2020 Jurnal de Argeș - partener în rețeaua PressHub.