Web Analytics
scris vineri, 10.01.2025

Criza de personal de la CFR SA provoacă accidente feroviare

Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a finalizat cercetarea privind o deraiere la Balota care s-a produs la începutul anului trecut, la o locomotivă a unui tren GFR. Accidentul a fost cauzat de starea necorespunzătoare a căii de rulare, determinată de criza de personal de la CFR SA: din 61 de muncitori câți ar fi fost necesari la districtul de linii, erau angajați doar nouă.

Criza de personal de la CFR SA provoacă accidente feroviare

Pe site-ul AGIFER a fost publicat recent raportul de investigare  al accidentului feroviar produs la data de 5 ianuarie 2024, pe secția de circulație Strehaia-Drobeta Turnu Severin, trenul de marfă nr. 6624 parținând Grup Feroviar Român, care avea 26 de vagoane încărcate cu produse petroliere.

Trenul fusese expediat din stația CFR Capu Midia și avea ca destinație stația CFR Glogovăț. La intrarea în stația Balota și înscrierea pe linia nr. 5 s-a produs deraierea primei osii în sensul de mers a locomotivei împingătoare. Locomotiva a circulat în stare deraiată aproximativ 8 metri

nspectorii AGIFER concluzionează că această deraiere la Balota s-a produs ca urmare a creșterii raportului dintre forța de ghidare și greutatea care acționa pe roata din dreapta a osiei nr. 1, în raport cu sensul de mers a locomotivei împingătoare, depășinduse astfel limita de stabilitate la deraiere.

Ca factor contributiv, în raport se menționează depășirea termenelor, prevăzute de legislația aplicabilă, pentru efectuarea lucrărilor de reparații periodice ale liniei pe zona producerii accidentului.

Citește și Cardurile de sănătate nu funcționează

Din același document aflăm că viteza maximă de circulație a trenurilor de marfă pe această linie este restricționată la 10 km/oră încă din data de 9 iulie 2003 (deci de mai bine de 20 de ani!) de la km 344+060 la km 345+080 din cauza prismei de piatră spartă colmatate, a lipsei de piatră spartă și a defectelor de nivel transversal. Și aici nu vorbim despre o linie de pe o secție de circulație secundară, ci de Magistrala 100.

Inspectorii AGIFER notează că ”personalul muncitor din cadrul acestui district este insuficient, raportat la numărul de kilometri și la complexitatea lucrărilor de întreținere și reparație a liniei”. Concret, numărul de angajați ca meseriași era la nivelul anului 2024 de 61 de muncitori. ”Comisia de investigare a reținut că la funcția meseriași întreținere cale există un deficit de 52 de lucrători din totalul necesar de 61 de lucrători. Se poate concluziona astfel că lipsa corelării necesarului de personal cu necesarul de lucrări rezultate în urma recensămintelor efectuate la districtul de linii are implicații directe în activitatea de mentenanță, favorizând manifestarea pericolului de deraiere a trenurilor”, se precizează în documentul prezentat de clubferoviar.ro.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită