Web Analytics
scris miercuri, 12.12.2012

Crahul reţelei Real din România a pornit de la hypermarket-ul din Piteşti

# Magazinul din Pitești a fost gândit ca centru pilot pentru relansarea vânzărilor, numai că el a eșuat lamentabil sub managementul Augustei Lung # În plus, deschiderea unui magazin Kaufland la Mioveni și eșuarea negocierilor cu gigantul Tesco au determinat conducerea de la Dusseldorf a companiei să vândă rețeaua către Auchan. Un mail trimis pe adresa redacției ne-a atras atenția asupra faptului că marele crah al rețelei Real Hypermaket în România ar avea legătură, nici mai mult, nici mai puțin, decât cu magazinul de la Pitești condus de controversata domnișoară Augusta Lung. Din câte s-ar părea, conducerea germană de la Dusseldorf a grupului Metro a încercat să salveze, în ceasul al doisprezecelea, divizia de hypermarketuri din România, dovadă că anul trecut, prin septembrie-octombrie, Didier Fleury, CEO Real Germany&International, a făcut o vizită surprinzătoare la Pitești, cu scopul de a lansa un proiect de redresare a vânzărilor și un nou plan financiar. În cadrul acestui proiect, magazinul din Pitești avea rolul principal, acela de a deveni noul centru operațional și magazin-pilot al Metro Group International la nivelul României. Cele mai importante hoteluri din Pitești – Ramada, Victoria și Yaky Center – ar fi găzduit, potrivit sursei noastre, în toamna anului trecut, pe mai marii de la Dusseldorf, adică pe cei mai importanți oameni din Metro Group Germania și International: Didier Fleury (CEO Metro International), Michel Lamoote (Managing Director Real Hypermarket), Negahban Mahmoud Reza (director expansiune), Christian Goepfert (director operațional). Angajați ai hotelului Ramada din Pitești ne-au confirmat, de altfel, faptul că anul trecut au avut printre clienți mai mulți reprezentanți de vârf ai Metro Group. La ședința desfășurată chiar în incinta hotelului Ramada s-a decis ca șeful noului proiect de relansare să fie Augusta Lung (în prezent căsătorită, cu numele Preutescu), cea care, până atunci, fusese director al magazinului Real din Arad și care, cu ocazia acestui proiect, a fost transferată la Pitești pentru a-l pune în aplicare. Mai aflăm de la aceeași sursă că nemții i-ar fi alocat Augustei un buget de circa 200.000 de euro pentru investiții, în scopul redresării și relansării vânzărilor la Pitești.  „Directorul cel mare, Fleury, din câte știu eu, nu a venit pentru a discuta despre relansarea magazinului din Pitești, ci pentru a-l numi director regional pe prietenul său din copilărie, Mahmoud Negahban. Acesta fusese director cu dezvoltarea în companie și, pentru că lucrurile nu mai prea mergeau, risca să-și piardă pâinea. Fleury a venit la Pitești împreună cu Lamoote. Magazinul de la Pitești a fost magazin-pilot și s-a dorit a se face din el un magazin de excelență.”, ne-a spus Mircea Lascu, fost şef de departament la Real Piteşti. Deși Lascu susține că boss-ul cel mare, Fleury, n-ar fi venit neapărat pentru relansarea magazinului din Pitești, confirmă totuși că vânzările nu mergeau grozav și că atunci s-a hotărât ca Real Hypermarket Pitești să devină un magazin pilot. De altfel, faptul că magazinul din Pitești a fost considerat magazin-pilot și că șefii de la nivel internațional ai companiei-mamă au venit, în toamna anului trecut, la Pitești, ne-a fost confirmat chiar și de către directoarea hypermarketului, Augusta Preutescu (fostă Lung), într-o discuție la care a fost de față și liderul de sindicat de la Pitești, Marian Lipa. În cadrul discuției celor doi reprezentanți ai hypermarketului Real din Pitești cu redactorul Jurnalului, șefa magazinului ne-a promis un punct de vedere în scris, pe e-mail.

Crahul reţelei Real din România a pornit de la hypermarket-ul din Piteşti

Nemții de la Metro Group investesc masiv în magazinul-pilot de la Pitești

Revenind la subiect, nu întâmplător a fost ales Piteștiul ca și locație pentru magazinul-pilot al companiei germane. În urmă cu mai bine de un an, în februarie 2011, Ziarul Financiar semnala faptul că Real a cumpărat de la Renault mașini de peste 3 milioane de euro. Era vorba de o flotă de peste 200 de autoturisme marca Renault Fluence, ce urmau să fie livrate pe parcursul anului 2011 către Real. Inițial, nemții au vrut să achiziționeze autovehicule Dacia de la Mioveni, de ale căror prețuri fuseseră foarte încântați, numai că afacerea a căzut în final, nu se știe de ce. Atât oficialii de la Real, cât și cei de la Renault s-au ferit să dezvăluie detalii din contract, potrivit Ziarului Financiar, invocând confidențialitatea contractului. Obiectul contractului ar fi fost, potrivit sursei citate, reînnoirea integrală a parcului auto existent.
Scăderea vânzărilor la magazinul Real din Pitești a fost pusă și pe seama deschiderii, în Mioveni, a hypermarketului Kaufland, considerându-se că astfel s-au pierdut o parte dintre clienții Real-ului din Pitești. Indiferent dacă acest motiv este unul real sau nu, noua politică de vânzări implementată de către Augusta Lung (Preutescu) se pare că nu a dat rezultatele dorite de conducerea grupului german. Sursa care ne-a trimis mail-ul a explicat că aranjarea haotică a rafturilor cu produse, de natură a dezorienta clienții magazinului, reducerea numărului de angajați, mai ales a celor care „nu se încadrau în standarde”, angajarea de lucrători cu ora, printr-o firmă de plasare de personal, pentru așezarea produselor la raft, discordanța dintre prețurile de la raft cu cele de la casa de marcat, toate acestea au generat pierderi progresive de clienți. În ciuda acestei situații, raportările transmise către sediul central din Germania relevau o cu totul altă situație, super-umflată și optimistă, nicidecum una de criză. Scuzele cum că vânzările din ce în ce mai proaste s-ar datora crizei economice financiare și globale erau contrazise de creșterile considerabile ale vânzărilor competitorilor de pe piață, precum Carrefour sau Auchan. „Nu a avut nicio creștere magazinul după venirea Augustei Lung. Dimpotrivă, înainte de venirea ei, magazinul era într-o creștere ușoară, ca orice magazin aflat la început. Dar după ce a venit ea, nu a mai crescut și chiar a început ușor-ușor să scadă. După părerea mea, nu a fost adusă de la Arad la Pitești pentru a pune pe picioare magazinul, ci pentru a scăpa de grămada de procese pe care le avea deja la Arad, unde, la fel, după plecarea ei, magazinul de acolo a început să crească.”, a opinat Irinel Mircea Lascu, fost șef de departament la Real Hypermarket Pitești.

Cădere accelerată, după eșuarea negocierilor cu Tesco

Planul de relansare inițiat la Pitești de către boss-ii din Germania a fost și o consecință a eșuării negocierilor cu Tesco Group, din Marea Britanie, un gigant în materie de retail, care a dorit la începutul anului 2011 să achiziționeze rețeaua Real din România.  Informația ne-a fost confirmată, de asemenea, de fostul șef de departament Irinel Lascu: „ Au fost negocieri cu grupul TESCO din Anglia, în prima fază, însă englezii nu au fost de acord cu prețul cerut. S-a discutat apoi cu mai multe companii pentru preluarea magazinelor Real din România, până să se ajungă la un acord cu grupul Auchan.”

Auchan va prelua 20 magazine Real, printre care şi Piteştiul

Am solicitat, într-un microinterviu, un punct de vedere directoarei magazinului Real din Pitești, pe care îl redăm, fragmentar, mai jos. E lesne de observat că răspunsurile pe care redactorul le-a primit sunt nu doar evazive, ci uneori nici măcar nu sunt la obiect.

# Se tem angajații de la Real că și-ar putea pierde locurile de muncă? Ce se va întâmpla cu posturile lor, după preluarea de către Auchan?
– Strategia oricărui retailer pe piață este de a-și atinge obiectivele comerciale și acest lucru nu se poate realiza decât cu o echipă bine pregătită. Real Pitești beneficiază de o echipă puternică de profesioniști, angajaţi valoroşi, bine instruiţi şi motivaţi, care înţeleg pe deplin procesele pe care se bazează activitatea companiei şi le aplică. Numai la nivelul anului trecut peste 115 angajaţi ai magazinului din Piteşti au fost incluşi în programe de instruire, ale căror obiective majore au fost orientate spre relaţiile cu clienţii şi asigurarea calităţii şi securităţii alimentare, cu precădere în zonele de produse proaspete şi ultra-proaspete.
# Ce va deveni magazinul Real din Pitești?
– Tranzacţia mai necesită aprobarea autorităţilor de concurenţă competente. Sub rezerva acceptului acestora, întreaga operaţiune ar urma să se finalizeze în 2013. În viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est vor opera sub brandul Auchan, inclusiv magazinul Real din Piteşti. Pe întreaga perioadă a acestui proces compania îşi va continua activitatea, magazinele Real vor funcţiona în program normal oferind posibilitatea clienţilor să beneficieze de cele mai bune produse la standarde de calitate şi la preţuri avantajoase.
# Este adevărat că în toamna anului 2011 ați fost desemnată șefă a proiectului „Pitești-magazin pilot” și în același timp lider al acestui magazin, ocazie cu care vi s-a atribuit un buget de cca. 200.000 de euro pentru investiții, cu scopul relansării magazinului?
– Magazinul Real Pitești a fost unul dintre cele 6 magazine alese pentru un proiect intern care a vizat excelența operaţională. Nu am fost șefa proiectului ci unul dintre cei șase directori de magazine Real implicați în acest proiect. Sunt mândră că împreună cu echipa mea am fost selectați pentru a intra în cadrul acestui pilot, care nu a avut nevoie de investiții adiacente.
# În cadrul acestui proiect-pilot de la Pitești, au fost achiziționate mașini Renault Fluence de către companie?
– Faceți o confuzie, nu are legătură cu niciun proiect pilot. Real România a semnat anul trecut în februarie un contract cu Grupul RENAULT România, care comercializează mărcile Renault și Dacia care a avut drept obiect reînnoirea integrală a parcului existent de vehicule la nivelul întregii companii. La vremea respectivă compania a făcut public acest acord printr-un comunicat de presă. Soluția de finanțare aleasă de Real, leasing-ul operațional, corespunde atât la momentul respectiv, cât și în prezent nevoilor companiei de eficientizare de costuri și de administrare eficientă a unui parc de vechicule la prețuri extrem de competitive.
# Dacă rezultatele proiectului inițiat de Metro Group au fost pozitive, cum se explică faptul că magazinul de la Pitești este unul dintre cele ce vor fi preluate de Auchan?
– În România, Auchan va prelua activităţile operaţionale pentru 20 de magazine Real, printre care și Real Pitești, ceea ce dovedește interesul pentru acest magazin, Real Pitești, care are rezultate bune şi perspective optimiste privitoare la dezvoltarea sa ulterioară.
Material realizat de Adriana Gândilă

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...