Web Analytics
scris vineri, 23.08.2024

Compania RetuRO, amendată pentru problemele cu ambalajele

S-au dat primele sancțiuni comercianților care refuză să le dea garanția celor care returneaza sticle, doze sau pet-uri. Amenzile au fost date după ce Protecția Consumatorilor și Garda de Mediu au verificat cum merg lucrurile pe întregul lanț. Asa că a fost amendată inclusiv compania RETURO, cea care administrează Sistemul de Garanție-Returnare.

Compania RetuRO, amendată pentru problemele cu ambalajele

Oamenii reclamă că în multe situații aparatele nu sunt golite de angajații magazinelor. Mai rău, în unele cazuri vânzatorii nu returnează garanția de 50 de bani sau preferă să recicleze la rândul lor sticlele primite de la clienți.

Comisarii de Garda de Mediu și inspectorii de la Protecția Consumatorilor au facut 3600 de controale în ultima lună. Peste 500 de comercianți au fost sancționați, iar amenzile au depășit 2,7 milioane de lei. Este doar începutul verificarilor, spun responsabilii de la Mediu, la aproape 9 luni de la debutul Sistemului de Garanție Returnare.

Citește și: Parchetul European acuză patru persoane și o companie din România de utilizarea abuzivă a fondurilor europene

Sebastian Hotca, vicepreședintele ANPC: „Principalele abateri constate in urma actiunilor de control se referă la modul de indicare a prețurilor si implicit a garanției, lipsa informațiilor de pe automat privind modalitatea de înapoiere a valorii, automate defecte, refuzul primirii ambalajelor, refuz de schimbare a voucherelor în numerar”. Autoritățile au pus la dispoziția cetățenilor, dar și a comerciantilor care întâmpină probleme un număr de telefon, la care pot anunța ce probleme au avut atunci când au vrut să recicleze.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită