La începutul lunii februarie, primarul Câmpulungului, Elena Lasconi, a făcut un tur de forță pe la ministere, încercând să determine susținerea municipiului muscelean. Și rezultate au apărut, că doar ajung 12 milioane de lei în oraș, iar Spitalul Municipal a fost redeschis parțial.
Doar că Lasconi a ajuns și pe la Ministerul Transporturilor, acolo unde a evidențiat necesitatea reabilitării drumului de centură al Câmpulungului. ”O posibilitate ar fi să îl preia Compania de Drumuri și să intre în noul contract de modernizare a DN 73. Eu fac toate demersurile, mai ales că nu-l putem repara cu bani de la bugetul local, în condițiile în care un kilometru ar costa șapte sute de mii de euro. Poate că vom reuși asta peste zece ani, atunci când Câmpulungul va ajunge stațiune turistică de interes național, așa cum îmi doresc eu”, a declarat primărița din Muscel. Pe de altă parte, adoptarea bugetului de stat a fost ocazia pentru ca cei de la PSD, prin parlamentarii argeșeni, să amendeze proiectul prin solicitarea de finanțări pentru mai multe obiective din județ, inclusiv pentru centura Câmpulungului, tot prin manevra preluării acesteia de către Ministerul Transporturilor. Dar niciun amendament nu a fost admis! Cei 11,5 km care constituie așa-zisa centură a Câmpulungului au fost parte a DN 73 Pitești-Brașov, însă au fost preluați acum câțiva ani de către municipalitatea musceleană. În aceste condiții, centura a fost omisă din proiectul de modernizare a drumului național, singura intervenție pe acea porțiune constând în refacerea unui pod pe timpul lui Liviu Țâroiu. Se știe faptul că acum modernizarea DN 73 Pitești – Brașov s-a întors la faza de proiectare, după ce s-a renunțat la constructorul care preluase contractul în urmă cu un deceniu, astfel că reabilitarea centurii Câmpulungului ar presupune includerea acesteia în noul proiect.
Cătălin Ioan Butoiu
Citește și După razia lui Lasconi la bibliotecă, directorul a demisionat
0 Comentarii