Biroul Electoral Central a transmis, miercuri, o circulară în care precizează ce se întâmplă cu alegătorii care dețin cărți electronice de identitate de pe care a fost eliminată adresa de domiciliu, scrie Agerpres.
Documentul a fost transmis către Autoritatea Electorală Permanentă, Birourile electorale județene și Birourile electorale ale sectoarelor municipiului București, pentru buna desfășurare a alegerilor din 4 mai, fiind vizați alegătorii care vor fi trecuți în lista electorală suplimentară.
Citește și: Ce nu pot face partidele care nu au un candidat în cursa prezidențială
Prin art. II pct. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 17/2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, precum și a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români a fost eliminată de pe cărțile electronice de identitate în format tipărit mențiunea referitoare la adresa de domiciliu, amintește BEC.
Astfel, BEC a venit cu precizări în privinţa procesului de înregistrare al votului persoanelor cu buletine electronice. ”Astfel, în cazul persoanelor care își vor exercita dreptul de vot în baza unei asemenea cărți electronice de identitate la o secție de votare unde sunt înscriși în lista electorală suplimentară, membrii biroului electoral al secției de votare se află în imposibilitatea de a completa cu informații probate de un înscris oficial rubrica destinată domiciliului alegătorului din respectiva listă electorală. În aceste situații, în vederea identificării corecte a adresei de domiciliu a alegătorului, președintele biroului electoral al secției de votare trebuie să apeleze Centrul de suport tehnic asigurat de Serviciul de Telecomunicații Speciale, de unde va fi redirecționat către Direcția generală pentru evidența persoanelor, care îi va comunica informațiile privind domiciliul alegătorului necesare corectei completări a listei electorale suplimentare”, se arată în circulara BEC.
La alegerile prezidențiale, alegătorul votează la una dintre următoarele secții: – în cazul în care se află în unitatea administrativ-teritorială unde își are domiciliul sau reședința, poate vota numai la secția de votare la care este arondată strada sau localitatea unde își are domiciliul ori reședința, conform legii; alegătorul cu domiciliul sau reședința în municipiul București nu își poate exercita dreptul de vot la o secție situată în alt sector decât cel în care are domiciliul sau reședința, dar își poate exercita dreptul de vot la orice secție de votare aflată în alt județ;; – în cazul în care se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde își are domiciliul sau reședința, poate vota la orice secție de votare din cadrul acesteia;- în cazul în care se află în străinătate, poate vota la orice secție de votare organizată în străinătate.
Citește și: USR a depus plângere penală împotriva familiei Piedone
0 Comentarii