Autoritățile bulgare informează că în perioada 24 – 27.06.2025, în intervalul orar 13.00 – 21.00, din cauza caniculei, va fi interzisă circulația vehiculelor de marfă cu o masă totală de peste 20 de tone pe următoarele drumuri:
– drumul republican 1-2 Ruse – Razgrad, de la km 12+250 la km 37+ 300,
– drumul republican 1-5 Ruse – Veliko Tărnovo, de la km 6+630 la km 65+200.
Interdicția nu se aplică vehiculelor care transportă mărfuri periculoase, animale vii, produse alimentare perisabile și mărfuri cu temperatură controlată.
Citește și Acțiune de combatere a riscului rutier în Pitești soldată cu 117 sancțiuni contravenționale
Autoritățile bulgare informează că au dispus ca durata interdicției vehiculelor cu masa totală de peste 20 de tone să aștepte recepționarea mărfurilor în locuri speciale amenajate, fără a perturba traficul.
Zone de staționare desemnate:
DN I-5: ieșirea din Ruse și zona DZS Byala
DN I-2: bifurcația spre magazinul „Jumbo”
Autoritățile bulgare au mai anunțat că iau în calcul și o eventuală reducere a perioadei restricțiilor de circulație dacă temperaturile vor scădea.
CNAIR recomandă transportatorilor care doresc să tranziteze teritoriul României spre Bulgaria să programeze cursele astfel încât să evite aglomerarea autovehiculelor grele la frontiera dintre cele două state.
Puncte de trecere a frontierei româno-bulgare:
Călărași (Călărași) – Silistra: rutier (autoturisme) și bac (transport marfă);
Ostrov (Constanța) – Silistra: rutier (autoturisme și transport persoane-autocare);
Negru Vodă (Constanța) – Kardam: rutier;
Vama Veche (Constanța) – Durankulak: rutier;
Calafat (Dolj) – Vidin: rutier;
Zimnicea (Teleorman) – Svishtov: bac;
Turnu Măgurele (Teleorman) – Nicopole: bac;
Bechet (Dolj) – Oreahovo: bac;
Lipnița (Constanța) – Kainardja: rutier (punctul de frontieră este deschis până la ora 20.00 pentru vehiculele cu sarcina maximă de 3,5 tone);
Dobromir (Constanța) – Krushari: rutier (punctul de frontieră este deschis până la ora 20.00 pentru vehiculele cu sarcina maximă de 3,5 tone).
Restricțiile de acest tip se aplică traficului greu în perioade caniculare constante, pentru protejarea și conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformațiilor majore ireversibile (ce implică și pierderea stabilității straturilor rutiere).
0 Comentarii