Un nou pas important în construcția autostrăzii A1 Lugoj – Deva, cunoscută și sub numele de „autostrada urșilor”. Luni, constructorii au finalizat străpungerea galeriei principale a Tunelului 1, pe sensul Lugoj – Deva, un moment crucial pentru realizarea ultimului segment lipsă dintre Sibiu și granița cu Ungaria.

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat evenimentul pe rețelele sociale, subliniind că, deși s-a înregistrat un progres important, ritmul pe șantier trebuie crescut pentru a respecta termenele asumate.
„Astăzi s-a realizat și străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1), a Tunelului 1. Galeria 2 (sensul Deva – Lugoj) a fost finalizată la sfârșitul lunii iulie. Însă, pentru a respecta termenele limită, Asocierea de constructori români și bosniaci (UMB – Euro Asfalt) trebuie să accelereze ritmul de lucru”, a transmis ministrul.
Pe șantierul de 9,13 kilometri, lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 44%. Eforturile echipelor sunt concentrate acum pe Tunelul 2 și pe structura denumită Cut&Cover – două dintre cele mai complexe segmente de pe traseu.
Potrivit datelor oficiale, la Tunelul 2 s-au forat 445 de metri din cei 1.985 de metri ai galeriei drepte și 447 de metri din cei 1.825 ai galeriei stângi. La Tunelul Cut&Cover, lucrările au avansat până la 143 de metri forați pe galeria dreaptă (din 302) și 219 metri din 228 pe galeria stângă.
Pe șantier lucrează peste 750 de muncitori și aproximativ 200 de utilaje, iar lucrările continuă fără întrerupere pentru ca secțiunea Margina – Holdea să fie gata până la sfârșitul anului 2026.
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a confirmat la rândul său că după finalizarea acestui tronson, România va putea oferi o legătură rutieră continuă de mare viteză între Boița (Sibiu) și Nădlac, pe o distanță de aproximativ 360 de kilometri.
„A fost realizată străpungerea unei noi galerii a ansamblului de tuneluri construit pe secţiunea de autostradă Margina – Holdea (A1)! Astăzi, străpungerea galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj – Deva (calea 1), a fost finalizată, după ce, la sfârşitul lunii iulie, s-a realizat şi străpungerea galeriei de pe calea 2 (sensul Deva-Lugoj). Forajele pentru aceste galerii au fost realizate prin metoda austriacă, un proces tehnic de înaltă precizie” , a declarat Pistol, adăugând că la sfârșitul anului 2026, vom putea circula integral pe autostrada A1, de la Sibiu până la graniță.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea are o valoare de 1,82 miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).




0 Comentarii