In timp ce cateva sute de masini de politie au deja instalate noile camere mobile care detecteaza lipsa RCA-ului si al ITP-ului in trafic, de la 1 ianuarie au intrat in vigoare noile camere radar pe autostrazile patriei.
Citește și: Doi tineri din Piteşti au agresat doi poliţişti. Reţinuţi pentru ultraj
Acestea sunt de tipul mobil pe trepied top cinemometrelor Trucam, insa pentru prima data vor intra in actiune si camerele fixe tip bucla care fac media de deplasare a masinii pe o anumita distanta, iar daca viteza este mai mare primesti amenda direct acasa fara interactiunea cu politistul.
Noile sisteme nu “pot sa primeasca spaga” si ” nu te poti certa cu cele in strada” pentru ca amenda cu viteza si fata ta la volan sunt trimise direct acasa.
Începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaționalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România, cu privire la posibile încălcări ale normelor de circulație pe drumurile publice, obținute cu mijloace tehnice din dotarea Poliției Române și colectate automat prin sistemul e-SIGUR.
Acest sistem va prelucra imaginile surprinse cu ajutorul cinemometrelor Trucam pe autostrăzile A1 și A2, precum și în județul Vrancea, în zonele cu risc ridicat, iar constatarea și aplicarea sancțiunilor se va realiza de polițiști nominalizați în acest sens.
Abaterile la regimul de viteză constatate pe aceste tronsoane de drum vor fi constatate în lipsa contravenienților, iar procesele verbale de contravenție vor fi trimise la domiciliul acestora.
(…)
Sistemul e-SIGUR este definit ca un ansamblu de sisteme informatice, infrastructură de comunicații, elemente de interconectare și interoperabilitate cu alte sisteme informatice, platforme hardware și software pentru stocare, procesare automată, procesare manuală, preluare, afișare și transmitere de date, mijloace tehnice certificate sau omologate și verificate metrologic și capabilități și/sau servicii de imprimare masivă și comunicare a documentelor.
De asemenea, este parte integrantă a centrelor de management al traficului pe drumurile de interes național, administrate de către CNAIR.
Procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii contravenționale se întocmește în lipsa contravenientului, după stabilirea identităţii conducătorului de vehicul, menţionându-se aceasta în procesul-verbal, fără a fi necesară confirmarea faptelor de către martori sau a obiecțiunilor contravenientului, ca înscris în formă electronic.
0 Comentarii