Centrul de Comunicare Județean Argeș a făcut duminică dimineața (ora 9.20) prima informare a zilei privind alegerile prezidențiale, turul al doilea.
Astfel a fost transmis faptul că președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare sunt obligați să ia măsurile necesare pentru ca alegerile să decurgă în bune condiții, având atribuții și în afara secției de vot, în jurul secției, precum și pe străzi și în piețe publice, până la o distanță de 500 de metri.
Refuzul oricărei persoane de a se conforma dispozițiilor președintelui biroului electoral al secției de votare cu privire la asigurarea ordinii în localul de vot și în împrejurimi constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 1.500 și 4.500 de lei.
Citește și: 323 acte de identitate tipărite în Argeş, sâmbătă
Duminică, 18 mai, angajații MAI din județul Argeș acționează în misiuni conexe procesului electoral, în principal pentru protecția secțiilor de vot, verificarea incidentelor electorale și menținerea gradului de siguranță publică.
Cetățenii români pot vota în baza unuia dintre următoarele acte: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate și, în cazul elevilor din școlile militare, carnetul de serviciu militar.
Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care nu dețin un document valabil, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor Argeș astăzi, în ziua votului, între orele 07.00 și 21.00, asigură program de lucru cu publicul.
Din datele colectate la nivelul județului Argeș rezultă că au fost înregistrate peste 2000 de cereri de urnă mobilă – se mai arată în comunicare.
0 Comentarii