Web Analytics
scris vineri, 11.05.2018

Școala I.L.Caragiale și ISJ Argeș, amendate pentru discriminarea puștiului care și-a amenințat colegii

elevi Caragiale 2
Două amenzi și trei avertismente pentru Școala Gimnazială I.L.Caragiale – Pitești și o amendă și  două avertismente pentru ISJ Argeș pentru discriminarea lui Ionuț, elevul  pe care, în 2016, colegii săi (care au refuzat să mai intre la ore) nu l-au mai vrut în clasă după ce i-a amenințat că-i spintecăî

Școala I.L.Caragiale și ISJ Argeș, amendate pentru discriminarea puștiului care și-a amenințat colegii

 „București, 10 mai 2018. Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) obține o victorie strategică, cu impact pe termen lung in jurisprudența națională in cazul lui Ionuț, victima unor fapte de discriminare deosebit de grave din Județul Argeș la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD).

Pentru prima dată, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării aplică amendă contravențională unei școli publice din Romnia pentru neadaptare curriculei școlare la nevoile lui Ionuț. Mai mult, Școala Gimnazială I.L. Caragiale din Pitești primește amenzi multiple și avertizări prin directorul instituției, domnul Vlad Alin.

De asemenea, cu amendă contravențională și avertismente este sancționat și Inspectoratul Școlar al Județului Argeș pentru declarațiile de presă discriminatorii la adresa lui Ionuț și pentru pasivitate și lipsa de promptitudine in soluționarea situației grave in care s-a aflat Ionuț.
Suntem fericiți că, deși după o lungă perioadă de timp, lui Ionuț i s-a făcut dreptate. Chiar dacă momentan reparația este una strict morală, ne bucurăm că multiplele fațete ale discriminării la care a fost supus acest copil au fost sancționate, în premieră, cu amenzi multiple și avertismente. Este un moment important pentru jurisprudența in materie, iar suferința lui Ionuț poate, prin această decizie să schimbe destinele a mii de copii cu dizabilități din Romnia, care nu beneficiază de adaptările necesare la școală, chiar daca formal sunt primiți in incinta acesteia, declară Mădălina TURZA, președinte CEDCD”, se arată  pe pagina Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD)

 

Reamintim că in luna octombrie 2016, CEDCD depunea plângeri la CNCD și Parchet în cazul lui Ionuț, un elev diagnosticat cu dizabilitate de tip somatic, arătând că împotriva lui  profesorii și părinții s-au coalizat și au organizat greve și grupuri defăimătoare in spațiul online.

„Suntem fericiți că, deși după o lungă perioadă de timp, lui Ionuț i s-a făcut dreptate. Chiar dacă momentan reparația este una strict morală, ne bucurăm că multiplele fațete ale discriminării la care a fost supus acest copil au fost sancționate, în premieră, cu amenzi multiple și avertismente. Este un moment important pentru jurisprudența in materie, iar suferința lui Ionuț poate, prin această decizie, să schimbe destinele a mii de copii cu dizabilități din Romnia, care nu beneficiază de adaptările necesare la școală, chiar daca formal sunt primiți in incinta acesteia, declară Mădălina TURZA.

Cum arată „Istoricul unei anihilări minuțios planificate”, aşa cum este prezentat pe pagina Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD)

„Incepnd cu data de 17.10.2016, Ionuț, un copil din clasa a VII-a din Pitești, diagnosticat cu deficiență de tip somatic (simptome fizice inexplicabile din punct de vedere medical, boli ale corpului de origine psihologică), a venit la școală să nvețe despre ură.

A fost singur in clasă

Colegii săi erau pe hol, protestau mpotriva lui, impotriva faptului că el are o dizabilitate, invață in aceeași clasă ca ei și indrăznește să spere la normalitate și integrare. Pe pancartele afișate, era scris: Vreau sa imi implinesc visele, Vreau sa invat, Vreau sa mi se respecte drepturile, Vreau respect. Copilul privea mesajele și nu nțelegea ce legătură au cu el. Apoi a venit presa și l-a filmat.

In toată agitația n care părinții propriilor colegi țipau pe hol, colegii se adunaseră mpotriva lui, iar tatăl era luat la ntrebări legate de copilul pe care, alături de soție l adoptase cu iubire cu ani buni n urmă, a declarat emoționat: Am greșit și eu față de ei, dar colegul mă injura de părinți și, in plus, eu am făcut toate astea. Nu din suflet le ziceam.doar ca să l sperii in ideea să nu mă mai amenințe, să nu mă mai injure.

Pentru o zi, au crezut că șantajul dă roade

Scenariul s-a repetat n următoarele două zile, pană cand s-a decis unilateral antr-o ședință a autorităților locale: Prefectura, Inspectoratul Scolar Judetean (inspectorul scolar general, inspectorul scolar adjunct, inspectorul teritorial), DGASPC(directorul adjunct, psihologul de caz al elevului R.I.), Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala (directorul centrului), Scoala Generala I.L. Caragiale (directorul, psihologul scolii, medicul scolii), si medicul de familie al elevul ca acesta să fie evaluat medical pentru a se stabili ce formă de invățămnt ii este potrivită, deși certificatul de orientare școlară emis in 2015 il orientează către invățămntul de masă.

In data de 20.10.2016, copilul nu a mai fost la școală. Colegii săi s-au intors la ore, iar părinții acestora au crezut că au răzbit prin șantaj.

29 de adulți mpotriva unui copil

După victoria mpotriva cancerului sistemului limfatic, luptă in care i s-au dat 1% șanse de viață, după victoria impotriva destinului de a fi abandonat la naștere, fiind adoptat de părinți iubitori, copilul se intreabă cum va reuși să iasă din acest hățiș traumatic. Probabil că aceste amintiri dureroase nu i se vor șterge niciodată, dar cei care le-au orchestrat vor trebui să plătească pentru aceste tratamente degradante.

29 de copii n pericol

In data de 25.09.2016, a fost creată o pagină de Facebook, cu numele de 29 de copii n pericol. Aceasta se dorește a fi soluția a 29 de adulți pentru dificultățile de integrare ale unui copil, un spațiu online in care incită la ură și organizează evenimente online de protest.

Numele paginii de Facebook este corespunzător ales: 29 de copii sunt n pericol, pentru că părinții lor i-au nlăturat de la o evoluție sănătoasă din punct de vedere cognitiv-emoțional, i-au instruit să și urască un coleg dezavantajat și le-au făcut poze parcă n formație de serbare, serbarea urii”.

În realitate, copiii din respectiva clasă char s-au simțit amenințati. O confirmă choar psihologul școlii.

„Copilul are probleme de natură neuropsihiatrică, cel puţin aşa suspicionez eu, pentru că are un comportament deosebit de violent, pe care nu-l poate controla prin propria lui voinţă. Agresiunea lui este extremă. Nu mai vorbim despre nişte gesturi de şicană, cum fac copiii la şcoală, vorbim despre lovituri exacerbate, despre ameninţarea că înfige compasul în ceilalţi şi în el. Le-a spus că-i spintecă şi că apoi se sinucide. Este o situaţie care-i traumatizează emoţional şi pe ceilalţi 29. I-am recomandat mamei, în mod oficial, din partea Protecţiei Copilului, să meargă cu băiatul la un medic neuropsihiatru, situaţie pe care mama a înţeles să o amâne. Noi n-o putem obliga. Nu ştim dacă îl tratează sau nu. Dacă un copil prezintă probleme de natură neuropsihiatrică, fără intervenţie medicamentoasă, intervenţia comportamental educaţională este zero“, spunea, la momentul incidentelor,  Simona Mosoia, psihologul şcolii.

„Copilul are probleme de natură neuropsihiatrică, cel puţin aşa suspicionez eu, pentru că are un comportament deosebit de violent, pe care nu-l poate controla prin propria lui voinţă. Agresiunea lui este extremă. Nu mai vorbim despre nişte gesturi de şicană, cum fac copiii la şcoală, vorbim despre lovituri exacerbate, despre ameninţarea că înfige compasul în ceilalţi şi în el. Le-a spus că-i spintecă şi că apoi se sinucide. Este o situaţie care-i traumatizează emoţional şi pe ceilalţi 29. I-am recomandat mamei, în mod oficial, din partea Protecţiei Copilului, să meargă cu băiatul la un medic neuropsihiatru, situaţie pe care mama a înţeles să o amâne. Noi n-o putem obliga. Nu ştim dacă îl tratează sau nu. Dacă un copil prezintă probleme de natură neuropsihiatrică, fără intervenţie medicamentoasă, intervenţia comportamental educaţională este zero“, spune Simona Mosoia, psihologul şcolii.

Citeste mai mult: adev.ro/ofapzr

„Copilul are probleme de natură neuropsihiatrică, cel puţin aşa suspicionez eu, pentru că are un comportament deosebit de violent, pe care nu-l poate controla prin propria lui voinţă. Agresiunea lui este extremă. Nu mai vorbim despre nişte gesturi de şicană, cum fac copiii la şcoală, vorbim despre lovituri exacerbate, despre ameninţarea că înfige compasul în ceilalţi şi în el. Le-a spus că-i spintecă şi că apoi se sinucide. Este o situaţie care-i traumatizează emoţional şi pe ceilalţi 29. I-am recomandat mamei, în mod oficial, din partea Protecţiei Copilului, să meargă cu băiatul la un medic neuropsihiatru, situaţie pe care mama a înţeles să o amâne. Noi n-o putem obliga. Nu ştim dacă îl tratează sau nu. Dacă un copil prezintă probleme de natură neuropsihiatrică, fără intervenţie medicamentoasă, intervenţia comportamental educaţională este zero“, spune Simona Mosoia, psihologul şcolii.

Citeste mai mult: adev.ro/ofapzr

 

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită