Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) consideră că păstrarea Impozitului minim pe cifra de afaceri – IMCA pentru companiile cu cifră de afaceri peste 50 milioane euro dăunează grav climatului investițional.
Citește și: Firma din Târgovişte, marea câştigătoare a licitaţiei traseelor din Argeş, a pierdut două licenţe la Dâmboviţa
Într-un comunicat de presă remis marți, 2 septembrie, ACAROM precizează că această decizie lovește puternic în toată industria auto și vă scădea competitivitatea sectorului auto național până la un nivel nesustenabil din punct de vedere investițional.
Marile companii au adus și aduc investiții importante în România și efectul multiplicator al acestora în economia națională este vizibil atât prin prisma impactului direct dar și a celui indirect: producție, export, număr anagajati, inovare, responsabilitate socială, etc.
„Înțelegem pe deplin dificultățile țării legate de deficitul bugetar crescut, dar nu putem pune recuperarea acestui deficit în sarcina companiilor care generează în Romania cifră de afaceri, care angajează direct zeci de mii de angajați și împreună cu, furnizori și clienții au dus România pe locul 6 din UE ca nivel de producție autovehicule.
Să nu uităm totodată că fără cele peste 14% contribuție la PIB, 35% pondere din export național, România ar avea astăzi o evoluție puternic negativă, fiind totodată afectați și cei peste 800.000 de angajați direcți și indirecți care sunt legați de sectorul auto. Am văzut pe parcursul unei săptămâni eliminarea și mai apoi reintroducerea IMCA și în plus a fost adăugată o nouă măsură fiscală – taxa pe afiliați.
Acest lucru dovedește indecizia cât mai ales impredictibilitatea mediului politico/economico/fiscal din România și va avea un impact extrem de negativ în procesul de business/investițional.
Nu putem continua proiectele actuale într-un climat fiscal nepredictibil și necompetitiv. În utima perioadă s-au pierdut deja multe proiecte în sectorul auto din România și în ritmul actual de modificări fiscale nesustenabile nu vom mai putea garanta continuarea celor actuale”, spune Mihai Bordeanu, președintele ACAROM.
ACAROM solicită Guvernului României dialog, predictibilitate și asumare, astfel încât să fie asigurat mediul propice creării, dezvoltării și sustenabilității afacerilor din România.
În 2024, producția de automobile din România a stabilit un nou record, Dacia și Ford depășind pragul de 550.000 de unități. Anul trecut în Romania au fost produse un numar de 560.102 automobile, o creștere de 9,17% față de 2023 – se mai arată în comunicatul ACAROM.
0 Comentarii