Toate serviciile de evidenţă a persoanei din judeţul Cluj au început joi, 20 martie, eliberarea de cărţi electronice de identitate. În următoarele două luni, noile buletine vor fi disponibile la nivel național, prin serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor.
Datele care vor fi înscrise în cărţile electronice de identitate sunt: în format tipărit: nume, prenume, cetăţenie, data naşterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinţilor, domiciliul, impresiunile papilare ale două degete ale titularului şi certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
Citește și: Bugetul Piteștiului pe 2025, aprobat!
Implementarea noilor cărți de identitate electronice aduce multiple avantaje. Potrivit autorităților, documentul va facilita accesul la servicii digitale, va permite autentificarea online în siguranță și va putea fi folosit ca document de călătorie în Uniunea Europeană, eliminând necesitatea unui pașaport pentru deplasările în spațiul Schengen.
Principalele noutăți ale cărții de identitate electronice: Are dimensiunea unui card bancar; dispune de elemente avansate de securitate care asigură protecție împotriva falsificării sau a furtului de identitate; permite accesul ușor la servicii lectronice, precum și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.
Din 2 iunie, se va putea obține cartea electronică de identitate și pentru copiii mai mici de 14 ani. Până în iunie anul viitor, eliberarea cărții electronice de identitate nu presupune costuri, contravaloarea fiind suportată din fondurile alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
0 Comentarii