Web Analytics
scris joi, 09.01.2020

Mare atenţie la cine vă bate la uşă şi la ce documente semnaţi! O piteşteancă păţită semnalează „ţepele” furnizorilor de energie

A devenit deja cunoscută problema românilor care au fost induși în eroare de reprezentanți ai unor companii de furnizare de electricitate și gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. O problemă asemănătoare o are și Elena M., o femeie din Pitești, care, susține ea, și-a schimbat furnizorul de gaze naturale fără să știe, sub pretextul că va semna un document pentru a i se citi contoarele.

Mare atenţie la cine vă bate la uşă şi la ce documente semnaţi! O piteşteancă păţită semnalează „ţepele” furnizorilor de energie

„Eu am semnat că s-a făcut control la lumină, nici poveste de gaze!”

„Pe 1 iulie 2019 am primit o vizită din partea Electrica, așa s-a prezentat, să verifice factura de lumină și i-am zis că nu am factură de lumină, am devizul și chitanța. A zis că e bun și acesta. Și mi-a spus: «Doamnă, semnați-mi că am făcut control!». Am semnat pentru control, dar cred că a avut alte acte băgate dedesubt. Nu mi-a explicat decât că a făcut control. (…) Ăsta e contractul furat, făcut de ei. De acord, este semnătura mea, dar eu am semnat că s-a făcut control la lumină, nici poveste de gaze!”, ne-a explicat femeia, care a venit la redacția ”Jurnalului de Argeș” pentru a-și prezenta nemulțumirea, punând la dispoziție și mai multe documente, printre care s-a numărat și notificarea privind încetarea contractului de furnizare a gazelor naturale trimisă de noul furnizor către furnizorul inițial, în care sunt datele și semnătura clientului din data de 1.07.2019, adică data în care femeia a primit vizita reprezentantului noului furnizor de energie.
Însă femeia a aflat abia la primirea facturilor de schimbarea furnizorului de gaze. „Tot consumul de la ei ar fi 13 metri cubi de gaze, dar nu se poate pe 13 metri să dai un milion (100 lei)”, mai spune Elena M., care atrage atenția și asupra prețului pe care trebuie să îl plătească.
Aceasta este rețeta de schimbare a furnizorului de energie folosită și în alte cazuri din județ, după cum ne semnalează femeia. „Multe persoane sunt în aceeași situație pe la Câmpulung. Și în Găvana sunt scări întregi de bloc”.
Femeia este deranjată și de faptul că firma la care a fost dintotdeauna client nu a notificat-o în momentul în care a constatat că nu mai este client. Din octombrie, aceasta a încheiat din nou contract cu furnizorul inițial de gaze naturale.

Violeta Nedelcu, OPC Argeş: „Cineva îi păcăleşte. Acolo unde există puncte de lucru, au fost date nişte sancţiuni”

„Din păcate, noii furnizori, despre care persoanele respective au arătat că s-au trezit clienți ai lor, nu au niciun punct de lucru oficial în județul Argeș, motiv pentru care noi n-am putut ataca aceste reclamații prin intermediul comisariatului Argeș. În acest context, noi am redirecționat reclamațiile respective către colegii de la ANRE și către comisariatele unde sunt sedii speciale ale respectivilor operatori economici. Firmele respective nu au puncte în județul Argeș, noi nu avem cum să facem controlul direct”, ne-a explicat Violeta Nedelcu, comisar-șef în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor.
Tot șefa OPC Argeș a adăugat: „Pe toți cei care sunt într-o asemenea situație, îi sfătuiesc, în primul rând, ca atunci când cineva se prezintă la ușă și le cere un document oficial să nu-l furnizeze. Nu oricui trebuie să îi arătăm documente, facturi sau contracte anterioare, acestea sunt documente care conțin date cu caracter personal, nu le putem arăta oricum și oriunde. În al doilea rând, atunci când o asemenea situație s-a întâmplat, primul loc în care ar trebui să se adreseze, din punctul meu de vedere, este la poliție, pentru că fapta poate fi apreciată și din acest punct de vedere. Cineva îi păcălește, practic, pe acești oameni; se recomandă ca fiind o persoană reprezentând un anumit operator economic, în realitate ei sunt altceva și ulterior se ajunge la aceste situații. Acesta este primul sfat, să nu stea de vorbă cu orice persoană și să nu arăte oricui aceste documente. Pentru că aceste persoane, în lipsa unor date cu caracter personal, CNP, nu pot face aceste contracte și nu le pot da aparența unui contract real. Prima protecție ne-o asigurăm noi printr-o atenție sporită”.

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită