Web Analytics
scris joi, 18.04.2019

Un nou ”megaproiect” pentru câmpulungeni. Pistă de bicicletă şi tren de mică viteză pe malul Râului Târgului

În urmă cu câţiva ani, ideea amenajării în scop de promenadă a Râului Târgului care străbate de la nord la sud municipiul Câmpulung a provocat ironii. Acum, după mai mulţi ani de tatonări şi întocmiri de studii, administraţia locală pregăteşte un proiect amplu de transformare a cursului de apă într-o zonă de atracţie şi divertisment. Deocamdată s-a întocmit doar un studiu de prefezabilitate, iar pe lista de investiţii din acest an se regăseşte suma de 135 de mii de lei necesară întocmirii studiului de fezabilitate necesar investiţiei în Râul Târgului.
Investiţia este estimată la circa şaizeci de milioane de lei şi ar transforma complet o zonă cuprinsă între Podul Braşovului şi Castrul Roman Jidova, circa 12 km din totalul de 13 km cât este lungimea Câmpulungului. Necesitatea amenajării Râului Târgului este bazată pe faptul că la acest moment cursul de apă se intersectează cu viaţa locuitorilor doar din necesităţi pur funcţionale, râul fiind străin, neglijat, exclus din viaţa municipiului. Şi asta în condiţiile în care potenţialul râului ca resursă energetică, dar şi ca resursă de peisaj în favoarea locuitorilor este destul de mare. Şi astfel a apărut ideea de a realiza pe centrul Câmpulungului o oază de natură atractivă deopotrivă pentru localnici, cât şi pentru turişti.
Amenajarea Râului Târgului presupune, printre altele, realizarea următoarelor obiective destinate aspectelor considerate a fi legate de mobilitatea sustenabilă:
– amenajarea unui traseu cicloturistic marcat de-a lungul Râului Târgului, cu posibilitatea de extindere în zonele adiacente şi cu posibilitatea de interconectare în Reţeaua naţională a traseelor cicloturistice;
– folosirea structurii actualei căi ferate pentru un tren local de mică viteză care să facă legătura cu localităţile învecinate şi care să aibă şi rol turistic, reactivarea vechilor halte Olga Bancic, Argeşeni, Lereşti, Valea Mare, Pravăţ în relaţie cu arealele adiacente;
– amenajarea trotuarelor podurilor carosabile prin segregarea circulaţiei pietonale de circulaţia bicicletelor;
– amenajarea unor spaţii pietonale de tip spaţiu în devălmăşie – shared space -, prin reglementarea vitezei maxime 20 km/oră, în dreptul podului Nicolae Bălcescu şi relaţia acestuia spre Turnul Bărăţiei şi Bulevardul „Pardon”;
– amenajarea unui spaţiu de promenadă în zona Parcului Kretzulescu şi a unor oglinzi de apă.
C.I.B.

Un nou ”megaproiect” pentru câmpulungeni. Pistă de bicicletă şi tren de mică viteză pe malul Râului Târgului

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Averi pierdute la Câmpulung

Cei din administrația câmpulungeană au anticipat decizia recentă a Curții Constituționale a României conform căreia declarațiile de avere nu trebuie...

Începe distracţia în Câmpulung

Deși nu a avut parte de manifestările încadrate în Festivalul Internațional de Folclor ”Carpați”, municipiul Câmpulung nu va fi lipsit de agitație...

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...