Web Analytics
scris miercuri, 24.12.2025

Autostrada Unirii: supervizarea lotului 1C merge către un consorțiu româno-turc

Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat miercuri desemnarea câștigătorului pentru contractul de supervizare a lucrărilor pe lotul 1C al Autostrăzii Unirii (A8), tronsonul Sărățeni–Joseni. Misiunea de monitorizare și control al proiectului va reveni unei asocieri formate dintr-o firmă din România și una din Turcia.

Autostrada Unirii: supervizarea lotului 1C merge către un consorțiu româno-turc

Oferta declarată câștigătoare aparține asocierii Activ Proiectare Infrastructură S.R.L., în calitate de lider, și Emay Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi, cu un preț de 51,43 milioane de lei, fără TVA. Contractul poate fi semnat în perioada următoare, cu condiția să nu fie depuse contestații.

Potrivit CNIR, finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021–2027, completate cu alocări de la bugetul de stat. Durata totală a contractului se întinde pe aproape zece ani, respectiv 118 luni, interval care include 54 de luni dedicate proiectării și execuției lucrărilor, urmate de 60 de luni pentru perioada de garanție.

Anunțul vine în contextul avansării procedurilor pentru întreaga secțiune Sărățeni–Pipirig, cu o lungime de aproximativ 116 kilometri. Pentru două dintre tronsoane, respectiv loturile 1D Joseni–Ditrău și 2A Ditrău–Grințieș, contractele de supervizare sunt deja semnate, iar pentru loturile 1C și 2B Grințieș–Pipirig atribuirea a fost finalizată în această săptămână.

Lotul 1C Sărățeni–Joseni, amplasat pe teritoriul județelor Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri și se remarcă prin complexitatea tehnică ridicată. Traseul include 39 de poduri și pasaje, trei tuneluri unidirecționale, patru polate și două ecoducte, infrastructura specială însumând aproximativ 16 kilometri, adică jumătate din lungimea totală a tronsonului.

Contractul de proiectare și execuție pentru acest lot a fost semnat anterior cu o asociere de constructori din România și Bosnia-Herțegovina, având ca lider SA&PE Construct, alături de Tehnostrade, Spedition UMB și Euro Asfalt. Conform calendarului stabilit, etapa de proiectare este programată să înceapă la 30 martie 2026.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită