CFR Marfă funcţionează pe pierdere de 17 ani, timp în care a acumulat şi datorii record. Acum mai are de achitat 2,5 miliarde de lei, cu tot cu penalităţi, către CFR SA, administratorul căii ferate şi 1,2 miliarde de lei către ANAF. Până la finalul anului, CFR Marfă va fi lichidată şi înlocuită de o companie de stat creată, de la zero, cu un capital de 1,52 de miliarde de lei, Carpatica Feroviar.

Citește și: Statul anunță noi reguli pentru secțiile ATI. Cum se va face sedarea pacienților
Noua companie va funcţiona cu o parte din resursele CFR Marfă. Carpatica Feroviar a cumpărat până acum de la CFR Marfă 6.450 de vagoane şi 200 de locomotive. În curs de achiziție sunt și 5 secții de reparații și întreținere pentru vagoane și 7 pentru locomotive.
„În momentul când se intră în lichidare, lichidatorul are principala sarcină să inventarieze foarte bine ce a mai rămas nevândut către Carpatica Feroviar şi să încerce într-un timp cât mai rapid să valorifice patrimoniul rămas.”, a adăugat Ionuţ Săvoiu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor. Şansele de recuperare a datoriilor de miliarde de lei sunt totuşi mici, spun specialiştii.




0 Comentarii