După ultimele cazuri în care pacienți au murit în clinici private sau în secții ATI, Ministerul Sănătății schimbă regulile pentru secțiile de terapie intensivă. Noul ordin introduce standarde stricte de sedare și anestezie, cere dotări mai bune în secții și cabinete și schimbă normele de personal. Datele pacienților vor fi digitalizate, iar medicii vor accesa tabletele atunci când fac o intervenție. Aceste lucruri vor aduce mai mult timp pentru îngrijirea pacienților, dar și o siguranță mai mare.

După moartea fetiței de doi ani într-o clinică stomatologică din Capitală, în premieră, Ministerul Sănătății împarte categoriile de sedare și dotările necesare în cazul acestor proceduri. Pentru sedare minimă și inhalosedare este obligatoriu avizul de la DSP, iar clinicile în care se fac sedare moderată și profundă trebuie să aibă salon de supraveghere postanestezică. Toate procedurile de sedare intravenoasă și anestezie generală trebuie făcute doar de medici ATI.
Citește și: Scandal la Spitalul Județean Argeș. Bărbat încătușat. Doi agenți de pază implicați
Sunt schimbări și în ceea ce privește normativul de personal. Fiecare secție ATI va avea o persoană dedicată pentru controlul infecțiilor nosocomiale. Ordinul prevede modificări și în ceea ce privește dotările secțiilor ATI. Este obligatoriu să aibă chiuvetă cu apă sterilă pentru zona de spitalizare și sisteme de sterilizare/decontaminare a aerului și suprafețelor.
Unitățile sanitare trebuie să facă dovada proprietății sau a dreptului de utilizare pentru toate echipamentele ATI și mentenanța lor. Iar în secțiile pentru minori, echipamentele trebuie să fie din fabricație compatibile cu utilizarea la copii.




0 Comentarii