În primele zece luni ale anului 2025, piața europeană a mașinilor electrice a continuat să se extindă rapid. Datele publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vehiculele electrice cu baterie au ajuns să reprezinte 16,4% din totalul mașinilor noi înmatriculate în Uniunea Europeană, în creștere față de anul precedent. În acest interval, peste 1,47 milioane de autoturisme electrice noi au fost înmatriculate pe întregul bloc comunitar.

Germania se detașează clar ca lider în achizițiile de vehicule electrice, cu peste 434.600 de înmatriculări înregistrate până în prezent. Aceasta reprezintă o creștere spectaculoasă de 39,4% față de perioada similară din 2024, plasând Germania în fruntea clasamentului european.
Pe lângă modelele complet electrice, mașinile hibride și plug-in hibride continuă să câștige teren. În UE, înmatriculările de vehicule hibride au depășit 3,1 milioane de unități, iar modelele hibride plug-in au ajuns la peste 819.000 de autoturisme, cu salturi remarcabile în Spania (+109,6%), Italia (+76,5%) și Germania (+63,4%). În ansamblu, vehiculele hibride electrice de toate tipurile dețin acum 34,6% din piața europeană.
În schimb, mașinile clasice, pe benzină și motorină, pierd teren rapid, reprezentând 36,6% din totalul înmatriculărilor, comparativ cu 46,3% în aceeași perioadă a anului trecut. Această tendință indică o accelerare a tranziției către mobilitatea electrică în Europa, cu Germania în rol de motor principal al schimbării.




0 Comentarii