Web Analytics
scris sâmbătă, 15.11.2025

Fan Courier, amendă de peste 20.000 lei pentru gestionarea defectuoasă a datelor personale: a atribuit unui client o mențiune denigratoare

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat o sancțiune de 20.380 de lei companiei Fan Courier Express, după ce o investigație a scos la iveală nerespectarea unor drepturi prevăzute de legislația GDPR. Controlul a fost declanșat în urma plângerii unui client care a reclamat că firma nu i-a răspuns solicitărilor privind accesul la datele sale și ștergerea acestora.

Fan Courier, amendă de peste 20.000 lei pentru gestionarea defectuoasă a datelor personale: a atribuit unui client o mențiune denigratoare

Potrivit concluziilor autorității, Fan Courier nu doar că a ignorat cererea persoanei vizate, dar a și prelucrat datele acesteia într-un mod necorespunzător, atribuindu-i o mențiune cu caracter denigrator în evidențele interne. În urma verificărilor, ANSPDCP a decis că operatorul trebuie să furnizeze petentului toate informațiile solicitate, inclusiv o copie completă și securizată a datelor deținute.

Pe lângă amendă, compania de curierat este obligată să își ajusteze procedurile legate de protecția datelor, astfel încât operațiunile de prelucrare să respecte cerințele Regulamentului (UE) 2016/679. Printre măsurile impuse se numără instruirea personalului responsabil și implementarea unor mecanisme interne prin care drepturile clienților să fie garantate.

ANSPDCP subliniază că operatorii de date trebuie să răspundă în mod prompt și complet solicitărilor persoanelor vizate, iar cazurile în care aceste obligații sunt ignorate pot atrage sancțiuni semnificative.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită