Web Analytics
scris joi, 13.11.2025

SIPA Muntenia reacționează dur la afirmațiile ministrului Educației, Daniel David, potrivit cărora lipsa de pregătire a profesorilor este principala cauză a analfabetismului funcțional în rândul elevilor

Într-un comunicat de presă, organizația sindicală califică drept „calomnioase, injuste și ofensatoare” declarațiile ministrului și solicită public retragerea acestora, precum și scuze adresate profesorilor din România.

Reacția vine după ce ministrul Daniel David a afirmat, într-un podcast realizat de Salvați Copiii România, că: „Nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte (n.red. din analfabetismul funcțional este cauzată de lipsa de pregătire a cadrelor didactice). (…) N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice.”

SIPA Muntenia reacționează dur la afirmațiile ministrului Educației, Daniel David, potrivit cărora lipsa de pregătire a profesorilor este principala cauză a analfabetismului funcțional în rândul elevilor

Citește și Deputatul Dorin Popa, iniţiativă pentru stoparea fenomenului de bullying în şcoli


„Biroul Operativ al SIPA „Muntenia” își exprimă indignarea și dezaprobarea fermă față de declarațiile recente ale ministrului Educației și Cercetării, prof. univ. dr. Daniel David, potrivit cărora „lipsa de pregătire a profesorilor este cauza principală a analfabetismului funcțional în rândul elevilor”, iar „responsabilitatea nu poate fi pusă decât pe cadrele didactice”.

O asemenea afirmație este nefondată, injustă și profund ofensatoare la adresa sutelor de mii de profesori care, în ciuda unui sistem subfinanțat cronic de peste 35 de ani, continuă să își desfășoare activitatea cu profesionalism, devotament și sacrificii personale.
În realitate, principala cauză a analfabetismului funcțional o reprezintă lipsa unei politici coerente de educație, subfinanțarea sistemului, manualele depășite, curriculumul supraîncărcat, numărul mare de elevi în clase, absența programelor de sprijin psihopedagogic și instabilitatea legislativă generată de fiecare nou ministru care vine cu propria „reformă”.

Este inadmisibil ca ministrul Educației să culpabilizeze corpul profesoral, în loc să își asume responsabilitatea guvernamentală pentru eșecul unor politici educaționale care, timp de decenii, au ignorat realitățile din școli.

SIPA „Muntenia” reamintește că:

România nu a respectat niciodată angajamentul din Legea Educației Naționale de alocare a minimum 6% din PIB pentru educație;
Formarea continuă a cadrelor didactice este adesea formală, insuficient finanțată și lipsită de coerență;
Infrastructura școlară, dotările laboratoarelor și sprijinul pentru profesori rămân sub standardele europene;
Profesorii sunt cei care țin școala în viață, nu cei care o împing spre eșec.
În locul unei retorici de culpabilizare, ministrul ar trebui să inițieze un dialog real cu partenerii sociali, să valorizeze profesia didactică și să contribuie la crearea condițiilor în care un profesor poate fi performant.
Solicităm public ministrului Educației retragerea acestor afirmații calomnioase și o scuză adresată cadrelor didactice din România.

SIPA Muntenia își reafirmă solidaritatea cu toți profesorii care, în ciuda dificultăților, continuă să educe, să formeze și să inspire generațiile viitoare.”

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Câmpulungul nu vrea sediul OTP Bank

Instituirea calității de oraș istoric a Câmpulungului, având o suprafață mare declarată sit urban, face ca regimul tranzacționării imobilelor să fie...