Web Analytics
scris sâmbătă, 20.09.2025

51 de ani de la inaugurarea DN 7 C – Transfăgărăşan. CNAIR are în vedere modernizarea drumului, pentru a permite o perioadă extinsă de circulaţie anuală

CNAIR celebrează, sâmbătă, 51 de ani de la inaugurarea DN 7 C – Transfăgărăşan, considerat ”pisc al ingineriei româneşti”. Realizarea drumului a fost extrem de dificilă, iar 40 de persoane şi-au pierdut viaţa pe durata construcţiei. Altitudinea maximă la care este şoseaua depăşeşte 2.000 de metri, ceea ce face ca o perioadă lungă din an circulaţia să fie interzisă, din cauza zăpezii. CNAIR are în vedere modernizarea drumului, pentru a permite o perioadă extinsă de circulaţie anuală, transmite News.ro.

51 de ani de la inaugurarea DN 7 C – Transfăgărăşan. CNAIR are în vedere modernizarea drumului, pentru a permite o perioadă extinsă de circulaţie anuală

Citește și: Exclusiv! Ciprian Marangoci, fostul şef de la Arestul IPJ Argeş, a tamponat două maşini, iar la analize i-a ieşit că avea alcoolemie

”Astăzi, 20 septembrie 2025, marcăm 51 de ani de la inaugurarea oficială a Transfăgărăşanului (DN 7C), unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură realizate în România 100%, un pisc al ingineriei româneşti, proiectarea şi execuţia fiind integral românească. La 51 de ani de la inaugurare aducem un omagiu celor care l-au conceput, l-au construit şi l-au păstrat în funcţiune până astăzi, celor care prin muncă şi sacrificiu, au creat un simbol al României moderne”, au transmis, sâmbătă, reprezentanţii CNAIR, într-un mesaj pe Facebook.

Directorul companiei, Cristian Pistol, apreciază că ”Transfăgărăşanul este una din dovezile incontestabile ale performanţelor ingineriei româneşti”.

”Dorim să continuăm aceste performanţe, iar în ultimii ani, am dovedit capacitatea României de a construi infrastructură modernă, chiar şi în situaţii dificile”, consideră ing. Cristian Pistol, Director General al CNAIR.

Finalizat în anul 1974, după 4 ani de eforturi intense, acest drum montan cu o lungime de 91 km şi o altitudine maximă de 2042 ”este şi astăzi o dovadă clară a îndemânării şi determinării celor care au avut viziunea de a străbate Munţii Făgăraş cu o şosea unică în Europa”.

”Din păcate, realizarea Transfăgărăşanului nu a fost posibilă fără jertfă: aproximativ 40 de vieţi omeneşti au fost pierdute în timpul construcţiei, un tribut adus unei lucrări care astăzi impresionează întreaga lume”, precizează CNAIR.

Citește și: Uite că se poate! Microbuzele şcolare din Vâlcea au costat 100.000 euro bucata! La Argeş, preţul plătit a ajuns la 172.000 euro

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Petiție pentru apă la Stoenești

Orice ar face, primarul de la Stoenești nu scapă de șicanele opoziției, fiind evidențiate în mediul online diverse aspecte care sunt indicate a fi...