Unele dintre mașinile fabricate în România sunt în topul vânzărilor din Europa, iar acest lucru menține producția din țara noastră la un nivel ridicat.

Citește și: Fost polițist local din Pitești, trimis în judecată pentru trei infracțiuni
Chiar dacă înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 10%, în primele opt luni ale anului, de la Mioveni și Craiova au ieșit pe porțile fabricilor peste 340.000 de vehicule. Modele precum Dacia Sandero, Dacia Duster sau Ford Puma se vând foarte bine, iar cererea de pe piețele europene acoperă scăderea de vânzări de la noi.
În primele opt luni, în uzinele de la Mioveni și Craiova au fost fabricate peste 340.000 de mașini, cu doar 2,7% mai puține ca în perioada similară din 2024. Dacia a produs în jur de 185.000 de automobile, iar Ford Otosan – 161.000 de vehicule. Însă, dintre acestea, doar 26.000, respectiv 4.500, au fost înmatriculate în România.
În rest, ambele fabrici mizează puternic pe exporturi, care susțin industria auto românească. În tot acest timp, înmatriculările de mașini noi în țara noastră au scăzut cu 10 procente.




0 Comentarii