Web Analytics
scris vineri, 27.06.2025

Şeful Autorităţii Judeţene de Transport e finul operatorului care şi-a adjudecat traseul pe zona Costeşti

Informația ne-a fost confirmată de primarul Liviu Poșircă din Vulturești, a cărui firmă de transport – Vulturul – la care administrator e soția sa a pierdut traseul din zona Mioveni

Radu Alexe, patronul de la Alpin Star, cel care și-a păstrat traseul pe zona Costești, spune că n-are nicio legătură că e nașul lui Romus Ungureanu, șef serviciu în Consiliul Județean, adăugând că licitația a fost corectă

Iritat, Radu Alexe, aruncă săgeți către cei care au pierdut licitația: „S-a terminat cu japca! Aveau buzunarele până la genunchi! Ce dracului să facem noi cu rapandulele astea!”

Şeful Autorităţii Judeţene de Transport e finul operatorului care şi-a adjudecat traseul pe zona Costeşti

Noua brambureală din transportul județean de persoane, cu microbuze mai puține și mai aglomerate pe anumite trasee și cu întârzieri ce-i disperă pe călători, a venit parcă la „pachet” și cu un scandal, mocnit deocamdată, pornit din tabăra unor operatori de transport care au pierdut licitația încheiată recent. Sunt întrebări legate de întocmirea caietului de sarcini, unii spun că orarul maxi-taxi ar fi fost creionat după o simulare din vremea pandemiei, că altfel nu se explică de ce pe lotul Mioveni, în loc de 18 microbuze, pe trasee au rămas doar patru și, în fine, se vorbește de favoritisme, așa, ca între rude. De ce? Fiindcă patronul firmei Alpin Star, care și-a (re)adjudecat licitația pe zona Costești (lotul 6, cu 12 trasee) este nașul lui Romus Aurel Ungureanu, șeful Autorității Județene de Transport Argeș, serviciu public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean, omul responsabil cu licitația. Pentru a lămuri lucrurile, am ieșit, iată, din nou pe trasee, să discutăm cu preopinenții…

Primarul Liviu Poșircă: „O să se trezească ei singuri”

Primarul comunei Vulturești, Liviu Eugen Poșircă, unul dintre marii nemulțumiți de rezultatul licitației pe lotul Mioveni, a cărei soție (administrator al firmei perdante Vulturul) a sesizat Consiliul Județean și Primăria Mioveni în legătură cu această „harababură”, ne-a confirmat relația de naș-fin între Radu Alexe, de la Alpin Star și Romus Ungureanu, de la Autoritatea Județeană de Transport. N-a mai vrut să facă alte comentarii, îndrumându-ne către… Consiliul Județean. Ne-a mai spus doar atât: „Până la urmă, un șut în fund e un pas înainte. Mai bine așa. Lăsați că lucrurile se aștern singure. În viață trebuie să ai răbdare și credință, altfel nu faci nimic. O să se trezească ei singuri”.

Sebastian Dobre, Astra Transport: „Nu au pe trasee vehiculele cu care au licitat și nu respectă graficul de circulație”

Sebastian Dobre, patron la Astra Transport, altă firmă cu tradiție care a pierdut licitația, dar pe zona Topoloveni, pare că s-a împăcat cu ideea. „Lucrez în domeniu din 1977. Cei care au câștigat au avut un punctaj mai mare doar la parcul auto. Aici ar fi o problemă, dar nu am mai intervenit, pentru că nu mai e de făcut treabă cu transportul. Costurile sunt mult mai mari decât veniturile. Noii operatori de transport nu respectă, însă, programa și, prin urmare, ar trebui să-și intre în atribuțiuni Consiliul Județean, să verifice. Programul era, cât de cât la fel, iar operatorii ăștia din Dâmbovița (asocierea condusă de Grup Atyc SRL – n.r.) nu vin cu parcul ăla nou (cu care au participat la licitație – n.r.). Ei au licitat cu un parc atât în Argeș, cât și în Dâmbovița, în Constanța și Ploiești. Cu același parc. Și ei n-au venit cu vehiculele alea. Aici trebuie să se verifice! Și nu respectă nici graficul de circulație. Deci, vehiculele cu care au licitat nu le au pe trasee și nu respectă graficul de circulație. La noi, mergeam cu un călător, cu doi, cu trei, respectam cât de cât, și erau mult mai multe ore pe rutele respective. Aici trebuie să se implice ISCTR-ul și Consiliul Județean, că ei au licitat. Nici cu șoferii ăștia nu știu; azi au unul, mâine altul… Astăzi, la autogară, vine o mașină cu un șofer, mâine vine altă mașină… Merg și cu mașini închiriate. E un fel de balamuc. Alți operatori au contestat. Noi n-am mai contestat. Pentru că, v-am spus, nu mai era rentabil. Mentenanța cu vehiculele e foarte costisitoare, costurile cu salariile pe fiecare lună cresc, costul cu carburantul, la fel…” – ne-a spus Sebastian Dobre.

Citește și Dr. Mihai Popescu, şeful secţiei de Neurochirurgie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Piteşti: „Am operat pacientul cu nr. 10.001. O doamnă de 70 de ani, cu o tumoră occipitală, pe care o s-o vedeţi la plimbare pe hol”

Radu Alexe, Alpin Star: „Ce încredere să ai când operatorul vine cu un capital social de 200 de lei?! Dracu’ a pomenit?”

Radu Alexe, patronul de la Alpin Star, câștigător pe zona Costești, în sudul județului, acolo unde, de altfel, el a avut singura ofertă, spune că licitația a fost foarte corectă. „Caietul de sarcini a fost extrem de profesional și foarte ușor de înțeles. Simplu și clar. N-a cerut inginerie astronautică, n-a cerut nimic altceva decât cu ceea ce ne confruntăm noi zi de zi. Mașinile noastre respectă cerințele caietului de sarcini: cu aer condiționat, clasificare, să nu fie mai vechi de zece ani” – ne-a spus dl Alexe, care a părut, însă, iritat când i-am spus că unii vorbesc despre relația sa de rudenie naș-fin cu Romus Ungureanu.
„Ce treabă are una cu alta?! Știți, cum a zis Dolănescu: «Lasă lumea să vorbească»… Păi, ședințele de ofertare le-a ținut ANRSC-ul, trimisă la echipa de licitație a Consiliului Județean. Ăăăă, mama mea! Lăsați-i să vorbească. Nu vorbește lumea, vorbesc proștii! Care n-au știut să descifreze… Dacă-i arată cifra 5, el o pune 7… E treaba lui! Trebuia să se ducă la școală, pe clasa I, a II-a, ca să cunoască cum arată cifra 1… Despre operatorii ăștia vorbesc, sigur că da. Ei au fost învățați doar să-și bată joc și să facă japcă. S-a terminat cu japca! Așa cum a fost la Pitești, pe vremuri, cu transportul urban, așa a fost și acuma: hai să terminăm cu toată țigănia! Toți se piratau, ăla cu ăla… Nu dădeau bilete. Păi, uitați-vă în balanțe și în bilanțuri! Păi, vii cu un capital social de 200 de lei?! Păi ce încredere să aibă Consiliul Județean și ANRSC-ul, ce încredere să ai tu când operatorul vine cu un capital social de 200 de lei?! Dracu’ a pomenit? Și cu o balanță de 500 de lei. Adică n-avea bani și împrumuta firma ca să plătească cărțile de muncă! Ce înțelegeți dv prin asta? Și ei aveau buzunarele până la genunchi și mai aveau și altele, și prin față, și prin spate! Să fim serioși! Ce dracului să facem noi cu rapandulele astea! Uitați-vă la capitalul social al meu, că vorbiți singur… E de 19 milioane de euro! Păi, mergem cu 200 de lei?! Cu 50 de euro?! Hai să fim serioși! Păi, domnule, când te prezinți, se uită: din ce an e societatea, ce capital social are, balanța, bilanțul… Când te duci acolo cu un capital puternic în spate, zice «bă, stau de vorbă și eu la masă cu un operator de transport», nu cu jepcari ca ăștia… Cei de la firmele din Târgoviște? Oamenii sunt profesioniști, au echipă de profesioniști în spate.

(…) O echipă de profesori universitari din domeniul transportului a lucrat la o simulare. S-a apelat la un institut de cercetare de piață. Unul sau doi ani s-a lucrat la acest program de transport și eu mereu am fost chemat, lună de lună, la discuții la Consiliul Județean, cu reprezentanții… Dacă ceilalți n-au vrut să vină a fost treaba lor. Eu am fost mereu și mi-am spus punctul de vedere, în legătură cu traseele pe care operam și înainte, și acum… Am explicat. Dacă ceilalți n-au venit înseamnă că n-au fost interesați. Mi-au mai scos și mie niște curse, niște mașini, dar am considerat că au avut dreptate, pentru că noi ne piratam… Eu plecam de la Râca, altul pleca de la Vulpești, și ajungea cu cinci minute înainte… Acum s-a reglat, chiar facem program de transport în comun” – ne-a spus Radu Alexe.

Romus Ungureanu: „Cel mai mult, ei vor pe Calea Bucureşti, aici e bătaia peştelui, staţia de acolo”

Față de cele spuse de toți acești operatori, „finul” Romus Ungureanu (foto) n-a vrut să comenteze prea mult. „Nu știu detalii despre licitație, că nu am participat. N-are nici o legătură relația mea de rudenie. E vorba de licitație, de contracte – nu eu am semnat sau să fac ceva – e vorba de studii. El a câștigat acolo… Cât privește lotul Mioveni (pe traseul cu patru mașini), a fost un studiu realizat de Institutul Național de Transporturi. Așa a ieșit” – ne-a declarat dl Ungureanu. El a făcut precizări și referitor la afirmația patronului de la Astra Transport, conform căreia firma din Târgoviște a licitat cu același parc auto în patru județe. „A fost procesul verbal de mobilizare. Deci, ceea ce au licitat cu alea au venit. Au fost verificate, a fost făcut proces verbal de mobilizare. Așa poți să mergi să dai examen la trei facultăți; dacă iei la toate trei, te decizi la care te duci. Dacă ești în program cu el aici (cu parcul auto – n.r.), cum să-l folosești în altă parte?! Toate solicitările astea sunt, cum v-am spus, centralizate… Am fost pe teren, cu ISCTR-ul (desprins din RAR). Ei, cel mai mult, vor pe Calea București, aici e bătaia peștelui, stația de acolo” – a conchis Romus Ungureanu.

Citește și Haos în transportul judeţean de călători!

Citește și Curat-murdar cu Agenţia de Mediu! Se spală pe mâini cu deşeurile de la ARO şi tot acolo le lasă

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită