Web Analytics
scris miercuri, 11.06.2025

PROPUNERE LEGISLATIVĂ A MOTOCICLIȘTILOR pentru dezvoltarea mersului pe 2 roți și creșterea siguranței rutiere

 Petiția lansată de Asociația motoADN la EXPO MOTO București a ajuns la parlamentari care au înțeles-o și au decis să o susțină. Ne bucurăm că avem sprijin deschis și activ de la reprezentanți ai USR, UDMR, PNL și PSD. 

PROPUNERE LEGISLATIVĂ A MOTOCICLIȘTILOR pentru dezvoltarea mersului pe 2 roți și creșterea siguranței rutiere

Numai cu ajutorul și implicarea lor am reușit foarte repede să ajungem la pasul în care vorbim de o inițiativă legislativă, nu doar de o petiție. 

Astăzi, 11 iunie, împreună cu inițiatorii legali ai proiectului de lege am depus documentul care sperăm în curând să facă viața motocicliștilor și utilizatorilor de scutere mai sigură și mai ușoară. 

Vă reamintim că solicităm autorităților centrale și locale: 

  • Accesul motocicletelor și scuterelor pe banda dedicată transportului în comun
  • Crearea de noi locuri de parcare dedicate motocicletelor și scuterelor; 
  • Accesul între benzi atunci când autovehiculele sunt oprite în coloană; 
  • O zonă în intersecțiile semaforizate, dedicată opririi în siguranță a motocicletelor și scuterelor. 

Am decis sa facem un proiect comun și toți ne dorim ca deplasarea cu motocicleta să fie tot mai populară și mai sigură. Cu o motocicleta ajungi mai repede la destinație, cu zâmbetul pe buze, provoci mai puțină aglomerație și poluare. Sunt prevăzute niște măsuri în acest proiect menite să ducă la creșterea siguranței rutiere a motocicliștilor, care necesită niște modificări de infrastructură absolut necesare pentru a împărți corect șoseaua între motocicliști și șoferi”, a declarat Ionuț Moșteanu, Membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României și susținător al acestui proiect legislativ. 

Un studiu belgian ne arată că dacă 10% dintre șoferi ar renunța la mașină, atunci timpul de așteptare în trafic ar putea scădea cu 40%. Din diverse motive logistice, unii șoferi nu pot renunța la mașină pentru a merge zilnic cu un scuter. Este însă foarte important pentru șoferii români să înțeleagă că, daca îi încurajează pe cei care folosesc scuterele, vor câștiga și ei timp în trafic”, a punctat Răzvan Pavel, Președinte motoADN, asociație inițiatoare a proiectului legislativ. 

Mulțumim pentru implicare și susținere: 

  • USR Liviu-Ionuț Moșteanu, Membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României 
  • UDMR prin intermediul: Hunor Kelemen, Membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României 
  • Károly Gál, Membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României 
  • Andrei Molnar, Membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României 
  • PNL – Sebastian Burduja, Ministru al Energiei din România 
  • PSD – Augustin-Florin Hagiu, Membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României 

Cu ajutorul lor mergem mai departe la etapele următoare necesare transformării unei inițiative legislative în lege aprobată și implementată. 

Expo MOTO București 2025 a fost punctul de start, pentru că a promovat demersul nostru către toți cei 20.000 de vizitatori și a reușit să atragă atenția asupra proiectului. Conferința de presă din deschiderea evenimentului a fost, de altfel, primul moment în care politicienii prezenți și-au manifestat dorința de a susține acest proiect legislativ menit să susțină dezvoltarea motociclismului românesc. 

Mulțumim întregii comunități moto pentru implicare. Este un alt exemplu care demonstrează că împreună suntem o forță și o voce care se face auzită. 

Susținerea politică este esențială pentru a duce la îndeplinire proiectele care știm că pot sprijini dezvoltarea motociclismului în România. Partea bună este că o avem. Poate că mulți dintre voi nu îndrăzniți mereu să credeți că solicitările noastre sunt ascultate și sprijinite, dar, de la implementarea programului RABLMA Moto până acum, v-am demonstrat că se poate. 

Citește și:

Despre motoADN – Asociația pentru Dezvoltarea Națională a Motociclismului în România 

Suntem înființați din 2018 și am început prin a promova eliminarea discriminării dintre motociclete și mașini în cadrul programului RABLA – program de finanțare a achizițiilor de vehicule noi. În februarie 2020 am reușit să ”punem pe roți” prima ediție a programului Rabla MOTO – program de finanțare pentru motociclete noi. 

Am susținut timp de 5 ani implementarea legii 125B, care permite șoferilor să conducă scutere de 125 cmc fără a mai da examen de permis A, doar cu 10 ore de pregătire în poligon. 

În 2025 am organizat prima ediție a EXPO MOTO București – eveniment la care și noi și comunitatea moto din România visam demult. Un eveniment ”ca afară” pe care îl meritam cu toții și de care ne-am bucurat din plin timp de 4 zile. 

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită