Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a anunţat luni anularea sesiunii de înscriere în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate, destinat producătorilor agricoli – persoane fizice, din cauza problemelor tehnice apărute în cadrul sesiunii de depunere a cererilor de finanţare.
Citește și: S-au câștigat marile premii la Loto 6/49 și Noroc
„Administrația Fondului pentru Mediu anunță anularea sesiunii de înscriere în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate, destinat producătorilor agricoli – persoane fizice. Având în vedere problemele tehnice apărute în cadrul sesiunii de depunere a cererilor de finanțare pentru Programul Rabla pentru Tractoare, care a debutat astăzi la ora 10:00, generate de suprasolicitarea aplicației informatice, am decis anularea acestei sesiuni. Deși aplicația a permis înregistrarea cererilor într-un interval extrem de scurt, pe parcursul procesului de înscriere au fost înregistrate sincope și blocaje care au afectat funcționarea optimă. În acest context, pentru a asigura corectitudinea și echitatea accesului la finanțare, AFM va relua sesiunea de depunere la o dată ce va fi comunicată ulterior — Florin Bănică, Președintele Administrației Fondului pentru Mediu. Această măsură a fost determinată de un trafic extrem de ridicat înregistrat pe platforma informatică aferentă Programului Rabla pentru Tractoare, fapt ce a condus la funcționarea cu sincope a aplicației. În prezent, se desfășoară o analiză tehnică detaliată pentru identificarea cauzelor care au dus la blocarea sistemului, nefiind exclusă posibilitatea existenței unui atac cibernetic. Înscrierile vor fi reluate după efectuarea verificărilor și rezolvarea deficiențelor aplicației informatice, la o dată care va fi stabilită și comunicată ulterior. Ne cerem scuze pentru disfuncționalitățile apărute și vă asigurăm că vom depune toate eforturile pentru reluarea programului”, au transmis reprezentanţii AFM.
Citește și: Aur pentru România la Europenele de tenis de masă
Aplicația informatică este pusă la dispoziție pe site-ul AFM, bugetul alocat acestei sesiuni fiind de 500 de milioane de lei. Documentele solicitate a fi încărcate în aplicația informatică sunt: cererea de finanțare; actul de identitate al solicitantului, valabil la momentul înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicație; atestatul de producător, emis pe numele solicitantului, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicație.
0 Comentarii