Noi reguli pentru conducătorii de autovehicule pe motorină vor fi impuse în Uniunea Europeană, în special pentru mașinile mai vechi, cu un ruilaj de peste 150.000 kilometri.
Citește și: Înmatriculările de mașini noi în UE, martie 2025. Dacia, în creștere
Viitoarea directivă de la Bruxelles, care va afecta milioane de proprietari de astfel de mașini, vizează vehiculele mai vechi de 10 ani, considerându-se că vârsta lor contribuie la numărul mare de accidente rutiere de pe continent.
Prin urmare, inspecția tehnică anuală va deveni obligatorie în toate statele membre ale UE, relatează blic.rs, citat de adevărul.ro.
Conform sursei citate, în România, pentru autoturismele noi ITP-ul se realizează prima dată la 3 ani de la achiziționarea mașinii, iar în cazul mașinilor mai vechi de 12 ani, inspecția se face odată la un an. Mașinile care au mai mult de 3 ani și mai puțin de 12 ani realizează această verificare odată la 2 ani, conform legislației rutiere.
În unele țări, precum Bulgaria, inspecțiile tehnice auto sunt deja obligatorii în fiecare an, în timp ce în Germania, de exemplu, vehiculele sunt inspectate la fiecare doi ani. Prin urmare, presa germană a evaluat această propunere ca fiind „disproporționată și împovărătoare, în special pentru șoferii cu vehicule mai vechi, dar bine întreținute”.
UE va impune, de asemenea, și o altă măsură care îi va costa scum pe proprietarilor de mașini diesel.
Noua inițiativă vizează milioanele de vehicule diesel care nu au filtru de particule diesel (DPF) – sau, deși sunt montate din fabrică, proprietarii l-au îndepărtat ulterior.
Filtrele DPF moderne se regenerează automat în timpul deplasării, dar la vehiculele utilizate în principal în oraș, defectarea lor apare după aproximativ 150.000 de kilometri parcurși.
Înlocuirea filtrului DPF este foarte scumpă. În funcție de model, prețul poate ajunge la 3.000 de euro.
0 Comentarii