Web Analytics
scris duminică, 17.11.2024

Buletin de identitate digital și servicii notariale electronice

Buletin de identitate digital și servicii notariale electronice

Doi pași importanți pentru digitalizarea relației cetățenilor cu statul au fost făcuți joi, în ședința de Guvern. 

Cartea de identitate, dar și relația dintre notari și cetățeni vor fi digitalizate oficial după ce Guvernul a aprobat cele două proiecte.

“Aprobăm azi două proiecte de digitalizare cu impact major pentru cetățeni. Primul se referă la digitalizarea cărții de identitate electronice, o investiție de peste 380 de milioane de lei, finanțată prin PNRR”, a declarat premierul în debutul ședinței de guvern.

Congorm notei de fundamentare aprobate, vor fi dezvoltate 11 servicii publice online care vor putea fi accesate prin cartea electronică de identitate și va fi demarată și o campanie de informare publică în acest sens.

Citește și Începe Programul „Rabla pentru tractoare”

Celălalt proiect vizează digitalizarea sistemului notarial și a relației între notarii publici și cetățeni. „Astfel, o gamă largă de acte și proceduri vor putea fi efectuate electronic, fără prezența fizică a părților”, a mai spus premierul.

Proiectul pentru digitalizarea sistemului notarial prevede că actele și procedurile notariale vor putea fi realizate și în formă electronică, dar cu prezența părților la sediul notarului public.

Platforma Top-not, care va fi dezvoltată și gestionată de către Uniunea Națională a Notarilor Publici din România (Uniunea), va permite administrarea și stocarea actelor notariale, precum și a documentațiilor care au stat la baza întocmirii acestora, potrivit unui comunicat al Executivului.

„Platforma Top-not va constitui și suport tehnic pentru schimbul de informații și date între notarii publici, pe de-o parte, și autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, pe de altă parte”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, proiectul de lege prevede că notarii publici vor putea desfășura activități atât pe suport fizic, cât și în formă electronică, însă pentru utilizarea platformei Top-not aceștia trebuie să obțină în prealabil o autorizație din partea Uniunii Notarilor, precum și accesul la platforma electronică și la programul informatic unic privind registrele biroului notarial.

Citește și Alina Gorghiu: „Oamenilor care apelează la notari le va fi mai ușor. Multe acte notariale vor fi încheiate digital”

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Norocul lui Gheorghe Zamfir la Piteşti

Sâmbătă, 9 noiembrie, am avut șansa să particip, alături de alți colegi jurnaliști, la un eveniment de excepție: naistul nostru de geniu, Gheorghe...

Din ediția tipărită