Casa de Pensii Argeș transmite informații referitoare la procura soecială.
În Monitorul Oficial al României nr. 1016 din 10 octombrie 2024 a fost publicat Ordinul nr.1592/2024 pentru emiterea procurii speciale prevăzute la art. 89 alin. (1) din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii.
Formularul procurii speciale trebuie să conțină următoarele elemente:
- numele, prenumele, cetățenia, data și locul nașterii, alte date personale înscrise în actul de identitate (valabil la data emiterii procurii) al titularului dreptului la pensie, precum și numărul și seria actului menționat;
- numele, prenumele, cetățenia, data și locul nașterii, alte date personale înscrise în actul de identitate (valabil la data emiterii procurii) al mandatarului, precum și numărul și seria actului menționat;
- obiectul mandatului, respectiv depunerea dosarului de pensie și a oricărui alt înscris ulterior emiterii deciziei de pensie, deschiderea contului curent/contului de card, în vederea încasării pensiei, încasarea drepturilor cuvenite curente și restante, semnarea și ridicarea extrasului de cont, ridicarea deciziei de pensie, a carnetului de muncă original, precum și a taloanelor de plată a pensiei, taloanelor speciale de călatorie/legitimației de transport etc.;
- precizarea că mandatarul are toate obligațiile ce îi revin titularului, inclusiv aceea de a comunica orice schimbare, de natura să conducă la modificarea condițiilor în funcție de care a fost stabilită sau se plătește pensia, intervenită în situația titularului, în termen de 15 zile de la data apariției acesteia, casei teritoriale de pensii în evidența căreia se află.
Citește și Operele lui Constantin Brâncuși sunt, oficial, incluse în patrimoniul UNESCO
0 Comentarii