Web Analytics
scris sâmbătă, 19.10.2024

Flota Fantomă a Rusiei. Mii de nave scapă de sancțiunile occidentale

Corespondență de la Bruxelles. Invazia din Ucraina a generat un răspuns rapid din partea Occidentului, sub forma sancțiunilor economice dure împotriva Rusiei. Cu toate acestea, în loc să reducă semnificativ capacitatea Moscovei de a-și finanța războiul, aceste măsuri au dus la apariția unei așa-numite „flote fantomă” sciu cei de la evz.ro.

Flota Fantomă a Rusiei. Mii de nave scapă de sancțiunile occidentale

Citeşte şi: Cum va fi vremea în noiembrie. Iarnă și vară în același timp

Flota Fantomă, un grup extins de nave specializat în ocolirea sancțiunilor și transportul de petrol rusesc către piețele internaționale. O amenințare la adresa sancțiunilor UE.

În urma impunerii sancțiunilor occidentale, Rusia a răspuns prin dezvoltarea rapidă a flotei fantomă. Ceea ce i-a permis să eludeze sancțiunile. O flotă care a crescut considerabil de la începutul războiului, ajungând să numere mii de nave. Aceasta se împarte în trei categorii distincte:

  • Flota autorizată: nave care nu prezintă un comportament suspect.
  • Flota gri: nave cu structuri de proprietate obscure, create pentru a ascunde originea și a ocoli sancțiunile. Potrivit companiei de analiză Windward, există peste 1.000 de astfel de nave
  • Flota neagră: nave care utilizează practici de transport maritime înșelătoare, precum dezactivarea sistemului de identificare automată (AIS) și falsificarea locației. Aproximativ 1.300 de nave sunt identificate ca făcând parte din această categorie.

Din această flotă comercială, peste 600 de nave sunt petroliere. Rusia folosește mai multe metode pentru a scăpa de sancțiuni. Folosind trei tehnici. În primul rând, petrolul sancționat ajunge adesea pe nave vechi, destinate să fie casate.

În al doilea rând, petrolul este transportat în petroliere care „se ascund”. Aici transponderele lor sunt oprite pentru a evita detectarea. Și, în al treilea rând, încărcăturile de petrol sunt transferate pe mare de la un petrolier la altul. Pentru a ascunde sursa petrolului.

Flota fantomă a avut un impact economic semnificativ

Aceasta a lăsat Rusia să continue exportul de petrol și să genereze venituri în valoare de aproximativ 80 de miliarde de euro, chiar și după impunerea plafonului de preț de către G7. Analiza Vortexa a arătat o creștere de 111% a volumului de petrol transportat de flota gri și de 19% pentru flota neagră după invazie.

Sancțiunile occidentale, deși bine intenționate, s-au dovedit a fi insuficiente în a opri fluxul de venituri al Rusiei. Potrivit Centrului pentru Cercetare în Energie și Aer (CREA), 80% din petrolul rusesc transportat pe mare a fost transportat de nave care nu se află sub pavilion rusesc.

Cele mai mari destinații pentru petrolul transportat de flota-fantomă rămân India și China, care au continuat să cumpere la prețuri reduse. India a importat peste 1 milion de barili pe zi prin intermediul flotei gri, iar China aproximativ 700.000 de barili pe zi. Turcia s-a evidențiat, de asemenea, ca un importator important, deși în cantități mai mici. Aceste țări au profitat de prețurile reduse oferite de Rusia, contribuind la eludarea sancțiunilor impuse de Occident.

(Articol preluat. Citeşte mai mult pe evz.ro.)

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită