Web Analytics
scris marți, 10.09.2024

Pitești. Sistem e-ticketing în autobuze. „Vom avea transportul public pe care l-am dorit”

Marți, 10 septembrie, la Pitești a fost semnat contractul privind „Integrarea sistemului de e-ticketing pentru transportul public de călători și implementarea de panouri informative în timp real în autobuze pentru a oferi informații de călătorie în timpul acesteia”.

Pitești. Sistem e-ticketing în autobuze. „Vom avea transportul public pe care l-am dorit”

Citește și:  Vremea în România. Vijelii şi temperaturi mai mici cu 15 grade

Este, practic, cea de-a cincea investiție din cadrul proiectului de modernizare a infrastructurii de transport public local de călători din Pitești. Valoarea contractului este de 23.422.054 lei, inclusiv TVA.

După 1 an și 4 luni de contestații la toate instituțiile abilitate, firma contestatară a licitației a pierdut, iar ofertantul, cel care a fost declarat de la bun început câștigător, poate începe derularea investiției noastre!

Am pierdut aproape un an și jumătate, dar vom avea transportul public pe care l-am dorit, unul dintre cele mai moderne din țară!

Integrăm sistemul de e-ticketing pentru transportul public de călători (plata cu bilet, card de călătorie, card bancar, telefon, prin sms, cu acces la aplicațiile de plată a tarifelor diferențiate sau pentru gratuități) și implementăm panourile informative în autobuze, pentru a oferi informații de călătorie în timp real!” – a scris pe Facebook primarul Cristian Gentea.

Potrivit unui comunicat de presă al Primăriei Pitești – la nivelul vehiculelor – fiecare autobuz va fi dotat cu:

  • Validatoare: aparate la care călătorii apropie cadrul de călătorie (bilet/ abonament/ card bancar/ telefon) și care asigură identificarea și validarea plății serviciului de transport;
  • Calculator de bord: echipament dedicat care asigură colectarea datelor de la validatoare, geolocalizarea și comunicația în permanență a autobuzului cu sistemul central.
  • # La nivelul infrastructurii centrale:
  • Centru de date, amenajat corespunzător și care va fi instalat într-o locație modernă, cu toate dotările necesare, inclusiv panouri fotovoltaice pentru asigurarea cel puțin a unei părți a energiei consumate, în mod gratuit și din sursă regenerabilă;
  • Infrastructura de servere, ce vor fi proprietate a Primăriei, 100% finanțate și care nu vor presupune costuri viitoare pentru servicii externalizate;
  • Suita de aplicații software necesare managementului bazelor de date cu carduri (astfel încât acestea sunt practic imposibil de falsificat), managementul aplicațiilor, evidența funcționării sistemelor, managementul flotei etc.
  • # Casieriile din oraș: locațiile care asigură relația cu cetățenii: în oraș se vor implementa 3 (trei) casierii, acestea asigurând atât personalizarea cardurilor, cât și vânzarea acestora și, mai ales, eliberarea de carduri cu regim special către categorii aparte de cetățeni (elevi, pensionari etc.), acest serviciu necesitând o procedură specifică de identificare:
  • Calculator aferent casieriei;
  • Tabletă;
  • Camera foto/video pentru realizarea de fotografii pentru cei care doresc să își personalizeze cardurile;
  • Imprimantă pentru personalizat carduri.
  • # Punctele de vânzare – locații aparținând unor agenți economici independenți care aleg să facă și serviciul de vânzare de bilete de transport, fiind astfel permanent conectați la infrastructura centrală și având în gestiune un număr de carduri „albe”, pe care le înscriu și le vând la cerere;
  • Tabletă pentru înrolarea de carduri;
  • Carduri de călătorie neconfigurate („albe”) pe stoc.
  • # În stațiile de călători:
  • Automate de vânzare bilete și reîncărcare a titlurilor de călătorie (carduri) – aparate moderne integrate în sistem, dar care pot încărca și vinde carduri de călătorie, cu avantajul că aparatele funcționează permanent, indiferent de oră.
  • # Cetățenii (călătorii):
  • Carduri de călătorie, având un număr predefinit de călătorii (card preplătit, tipic cu 2 sau 10);
  • Carduri de abonamente sau gratuități;
  • Plata călătoriei cu cardul bancar, telefon, sms etc.;
  • Posibilități practic nelimitate de planuri tarifare avantajoase, superoferte etc. în vederea atragerii cetățenilor spre utilizarea transportului public.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

PSD cucerește cu greu Muscelul

Câmpulungul și multe dintre localitățile rurale din zona Muscel au făcut deseori tabără distinctă față de restul județului din punct de vedere al...