În ziua de 30 iulie 1863, într-o familie de emigranți irlandezi s-a născut industriaşul Henry Ford, fondatorul companiei “Ford Motor Co” (1903), considerat părintele automobilului de serie (“Ford T). Foto Principal: Domnul și Doamna Ford în primul automobil.
Henry Ford a fost fondator al industriei americane de automobile, a întemeiat Ford Motor Company (1903), autor al unui nou mod de organizare a producției industriale, cunoscut sub denumirea de fordism.
Henry Ford, după câteva experimentări cu vehicule power-driven el s-a dus în 1890 în Detroit și a lucrat ca mecanic și inginer cu Edison Company. Ford va continua să lucreze în timpul său liber iar în 1896 va finaliza primul său automobil. Renunțând la Edison Company în 1899 el va deschide Detroit Automobile Company.
Un dezacord cu asociații l-a lăsat pe Ford să organizeze în 1903 o companie Ford Motor Company în parteneriat cu Alexander Malcomson, James Couzens, și frații Dodge. În 1907 el va cumpăra acțiunile asociaților săi, astfel ca familia Ford va rămâne la conducerea companiei.
Când, în 1903, Henry Ford și-a deschis afacerea de la Detroit, tot ce-și dorea era să producă și să vândă mașini. Și timp de 19 ani a vândut numai un singur fel de mașină: cunoscutul Model T. Dar într-un număr impresionant: 15.500.000, jumătate din producția mondială.
Linia sa de asamblare, de-a dreptul revoluționară, i-a permis să vândă mașinile la un preț la care putea să aibă acces o familie americană cu venituri medii. Celebrul constructor de automobile a reușit performanța de a dubla salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. Ceea ce până atunci era doar o jucărie pentru capriciile celor bogați a devenit, grație lui Henry Ford, o necesitate a vieții cotidiene, fericind lumea cu autostrăzi, stații de benzină și ambuteiaje.
În 1908, Ford a proiectat Modelul T, special conceput pentru a ajunge la mase. Era usor, rapid si puternic. Deoarece Modelul T a devenit repede atât de popular încât a fost vândut mai repede decât a putut produce fabrica Ford, a început să caute modalități de a accelera procesul de fabricație. În 1913, Ford a adăugat o linie de asamblare cu motor în instalație. Linia de asamblare motorizata reducea semnificativ timpul și, astfel, costul de fabricație pentru fiecare mașină. Ford a trecut aceste economii pentru client. Deși Modelul T a fost vândut pentru suma de $ 850, în cele din urmă prețul a scăzut la sub $ 300. Ford a produs Model T din 1908 până în 1927, fabricând peste 15 milioane de mașini. Deși modelul T l-au făcut pe Henry Ford bogat și faimos, el a continuat să susțină accesul la mașini pentru mase.
Citește și:
- La 40 de ani, o femeie a murit de infarct la UPU de la Spitalul Judeţean
- Preot acuzat de agresivitate în trafic. Părintele Ionescu spune că nu a înjurat, ci doar a făcut poze
- Scandal. „Fabrica lui Moş Crăciun”, condiţionată de o sponsorizare, la Zilele Municipiului Câmpulung
În 1938 și din nou în 1941, Henry Ford a suferit accidente vasculare cerebrale. La 7 aprilie 1947, la patru ani după moartea fiului Edsel, Henry Ford a murit la vârsta de 83 ani.
Din gândirea lui Henry Ford:
- „Nicio sarcină nu este prea grea dacă o împarți în câteva sarcini mai mici.”
- „Nu banii îți aduc siguranța. Siguranța ți-o poate da doar un bagaj valoros de cunoștințe, experiență și abilități.”
- „Eșecul nu înseamnă decât oportunitatea de a începe din nou, de data asta mai inteligent.”
0 Comentarii