Corneliu Hădăreanu e convins că această magistrală impresionantă, aproape finalizată în vremea lui Ceaușescu, va fi pusă în funcțiune
„După 2030, când se termină autostrăzile, va reîncepe era căilor ferate”
Inginerul Corneliu Hădăreanu, din Brașov, face parte din echipa care lucrează pe șantierul de la Tigveni al tronsonului de autostradă Pitești-Sibiu, mai exact la Tunelul „Daniela”. L-am întâlnit acolo, vineri, 5 iulie, în timpul vizitei ministrului Transporturilor și al Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care s-a deplasat în zonă alături de reprezentanții CNAIR și ai Consiliului Județean Argeș. Așa am aflat, chiar de la el, că a lucrat câțiva ani, pe vremuri, și la Calea Ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea, impresionanta magistrală care, din păcate, a fost abandonată după 1989, deși era aproape gata.
„Sunt alunecări de teren, dar sunt atâtea soluții tehnice acum, încât e posibil orice”
Foarte interesant: dl Hădăreanu spune că această amplă lucrare de infrastructură – cu două tuneluri (Gibei, de 2.250 metri, și Ploștina, de 1.910 metri), cu trei viaducte mari și cu altele mai mici, cu două poduri, peste râurile Olt și Argeș – poate fi reabilitată și pusă în funcțiune într-un viitor nu prea îndepărtat, după finalizarea autostrăzii. În pofida gradului de degradare și a furturilor masive comise de localnici.
„Sunt alunecări de teren, dar sunt atâtea soluții tehnice acum, încât este posibil orice. Ce a apărut până acum în presă sunt idei și tot felul de lucruri lipsite de realitate, spuse de oameni care nu au lucrat acolo. Mai sunt doi oameni, un inginer și un tehnician, care stau în Ciofrângeni, există și o carte scrisă de șeful de proiect, trasă la xerox… Deci, e indicată pentru documentare o vizită pe teren și de discutat cu cei de acolo. Linia și unele traverse au fost luate de ei, de „Secolul”, în înțelegere cu statul român, și trimise în Constanța-port. Traversele erau puse undeva, totul era nou. Ăștia din Ciofrângeni știu exact unde sunt, ce sunt… Multe au fost furate de oameni, care și-au făcut din ele podețe de acces spre case. Da, s-a furat, așa cum s-a furat și tot sistemul de irigații și acuma ne plângem că e secetă. Toți au furat toate țevile și le-au dus acasă.
Trebuie discutat cu cei care au lucrat de la început până la sfârșit și care mai sunt în viață și sunt activi. După câte știu eu, șeful de la viaduct a murit, șeful de la tunel (Gibei) a murit, cel de la tunel, de la Ploștina, e undeva pe malul mării, lângă Costinești, dar nu mai poate să se miște de picioare. Ceilalți nu mai sunt, șeful de șantier a murit, au trecut atâția ani, au trecut 30 și ceva de ani… Trebuie făcut ceva, că mă doare sufletul…
„Și pe austriecii cu care lucrăm la Tigveni i-am dus acolo să vadă… că nu suntem chiar căzuți din copac”
Și pe austriecii cu care lucrăm pe șantierul de la Tigveni i-am dus acolo să vadă. Că aici facem 1,3 kilometri, acolo sunt tuneluri de 2,2 kilometri; i-am dus să vadă că nu suntem chiar căzuți din copac (râde). Dar din puncul meu de vedere șanse n-o să fie anii ăștia până nu se termină autostrada. Va fi undeva, după 2030, o reluare, că trebuie expertize, trebuie… vă dați seama, a trecut atâta timp. E viaductul care a fost calculat cale dublă, el s-a făcut numai o parte. Asta zic în momentul în care se termină autostrăzile și reîncepe era căilor ferate. Că înainte de ‘90 era calea ferată, iar drumurile nu existau, acum e invers – sunt drumurile, iar calea ferată e lăsată în paragină.
A, și am văzut din partea d-lui președinte al Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, că era în temă, știa, chiar s-a bucurat când a auzit că am lucrat acolo…” – ne-a spus inginerul Corneliu Hădăreanu.
Citește și Lucrări pe mai multe drumuri din Argeș
0 Comentarii