Ministrul Transporturilor și al Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și reprezentanții CNAIR se află, vineri, în Argeș, într-o vizită de lucru pe șantierul din Tigveni al Autostrăzii Sibiu-Pitești și pe lotul 5 (Pitești-Curtea de Argeș). Acesta i-a felicitat pe constructorii care au devansat termenele și a declarat că stadiul lucrărilor la secțiunea 4 este de 43 %, iar cea mai complexă lucrare de pe acest sector este tunelul Momaia, unde s-a trecut de 50 % în ceea ce privește stadiul acestei lucrări. Ministrul a mai spus că tronsonul 5, Pitești-Curtea de Argeș, este asfaltat aproape în totalitate. „Avem 3 sau 4 puncte critice, acele poduri, traversări, unde se lucrează în acest moment și unde mobilizarea este foarte bună. Dar, repet, pe toată lungimea, de peste 30 km, de la Pitești la Curtea de Argeș, pe acest lot cinci este asfalt așternut în acest moment pe 90 % din traseu. Termenul pe acel tronson e 2025, aici (lotul 4, n. red.) e martie 2027. Am convingerea că aceste lucruri vor fi finalizate înainte de termen, având în vedere unde ne aflăm acum”, a declarat ministrul.
Citește și Gentea, despre noul sediu al Judecătoriei Pitești: „Am început demersurile acum un an!”
Între Sibiu și Boița se circulă deja din decembrie 2022
„Evoluție foarte bună pe șantierul Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu- Pitești. Pe cei 9,86 km, constructorul austriac a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de aproape 43%. 500 de muncitori și 200 de utilaje lucrează la: terasamente, consolidări, structuri, un tunel.
Contractul cu o valoare 1,67 de miliarde de lei (fără TVA) – finanțat prin PT- trebuie finalizat cel târziu în anul 2027.
Cea mai complexă lucrare de pe acest sector de autostradă este tunelul Momaia (1,3 km), format din două galerii, la care s-au forat, până în prezent, 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2.
După finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 secțiuni aflate acum în execuție, cel mai târziu în 2028 (cele două secțiuni montane), autostrada Sibiu – Pitești (parte din A1) va avea 122 km.
Pe 13,17 km, între Sibiu și Boița se circulă deja din luna decembrie 2022.
La ora actuală mai este în lucru secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) în lungime de 30,35 km, iar secțiunea 2 (Boița – Cornetu), în lungime de 31,33 de km, a intrat sectorizat în execuție. Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni), în lungime de 37,4 km, este acum în faza de proiectare și anul acesta trebuie de asemenea să intre de asemenea în faza de construcție”, a mai transmis ministrul Sorin Grindeanu.
0 Comentarii