Web Analytics
scris luni, 03.06.2024

Festivalul Teatrului de Studio de la Pitești, la final

Timp de o săptămână, Piteștiul a devenit centru de pelerinaj artistic grație celei de-a XXVII-a ediții a Festivalului Internațional al Teatrului de Studio.

Festivalul Teatrului de Studio de la Pitești, la final

Manifestarea a fost organizată de Teatrul „Alexandru Davila” din Pitești, instituție de cultură finanțată de Consiliul Județean Argeș, și a avut ca temă Dramaturgia Diasporei Românești.

Sala Studio „Liviu Ciulei” a găzduit cele șase spectacole prezente în festival, în timp ce foaierul Teatrului Davila a devenit neîncăpător pentru cele trei conferințe susținute de dramaturgi cu notorietate în țară și în diaspora.

Tema festivalului, inspirată și inedită, a prilejuit invitaților și publicului spectator întâlniri memorabile cu Saviana Stănescu, Matei Vișniec și Mircea M. Ionescu, autorii primelor spectacole prezentate. Fiecare dintre dramaturgi a creat punți de legătură cu cei prezenți în fața cărora au făcut destăinuiri despre viața personală și profesională: Saviana Stănescu a făcut radiografia unui „Dramaturg fără frontiere”, Matei Vișniec a prezentat „Condiția dramaturgului în diaspora”, iar Mircea M. Ionescu a povestit despre „Dificila întoarcere acasă”.

Citește și La Pitești, „Dragoste și progres”. Festivalul Internațional al Teatrului de Studio

De remarcat abordarea inedită pentru ediția din acest an a Festivalului: faptul că selecția spectacolelor a fost realizată chiar de dramaturgi. Astfel, ei au putut propune montări potrivite manifestării, ținând cont și de caracteristicile Sălii Studio „Liviu
Ciulei”.
Au fost prezentate în Festival:
– Zebra 2.0 de Saviana Stănescu, regia Jeremy Goren (Theater Company ANOMALOUS CO LLC, New York, SUA);
– Occident Express Ro de Matei Vișniec, regia Alain Timár (Teatrul Municipal Matei Vișniec, Suceava);
– Puștoaica de la etajul 13 sau Dragă societate de Mircea M. Ionescu, regia Alexandru Grecu (Teatrul Național „Satiricus I.L. Caragiale”, Chișinău, Republica Moldova);
– Summit, după Tristan Tzara, concept, scenariu și regie Florin Fieroiu (Teatrul Masca, București);
– Paradoxul dorințelor de Ana-Maria Bamberger, regia Codrina Pricopoaia (Compania Azacusca, Paris);
– Dragoste și Progres de Bogdan Adrian Toma, regia Cătălin Saizescu (Teatrul „Alexandru Davila”¸ Pitești).

Ediția din acest an a cuprins și o audiție, prezentată de Teatrul Național Radiofonic, a piesei București-Underground de Saviana Stănescu și Toma Enache, precum și un spectacol în aer liber, susținut în fața publicului din Piața Primăriei: Farfuria de
Maria Manolescu, în regia lui Dragoș Mușoiu, producție a Teatrului Masca.
Prin tema abordată și prin repertoriul prezentat în această ediție, Festivalul Internațional al Teatrului de Studio, organizat de Teatrul „Alexandru Davila”, și-a dovedit maturitatea artistică, remarcată și apreciată, atât de invitați, cât și de
autoritățile județene.
Prezent la deschiderea Festivalului, dar și în ultima seară a evenimentului artistic, vicepreședintele Consiliului Județean Argeș, Adrian Bughiu, a afirmat că susține în continuare activitatea Teatrului Davila, principalul vector de cultură din județ,
coordonată de managerul Dan Tudor.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Fără Carpaţi în Muscel

Ajuns la o jumătate de secol de exprimare, Festivalul Internațional de Folclor ”Carpați” nu va...

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...