Timp de o săptămână, Piteștiul a devenit centru de pelerinaj artistic grație celei de-a XXVII-a ediții a Festivalului Internațional al Teatrului de Studio.
Manifestarea a fost organizată de Teatrul „Alexandru Davila” din Pitești, instituție de cultură finanțată de Consiliul Județean Argeș, și a avut ca temă Dramaturgia Diasporei Românești.
Sala Studio „Liviu Ciulei” a găzduit cele șase spectacole prezente în festival, în timp ce foaierul Teatrului Davila a devenit neîncăpător pentru cele trei conferințe susținute de dramaturgi cu notorietate în țară și în diaspora.
Tema festivalului, inspirată și inedită, a prilejuit invitaților și publicului spectator întâlniri memorabile cu Saviana Stănescu, Matei Vișniec și Mircea M. Ionescu, autorii primelor spectacole prezentate. Fiecare dintre dramaturgi a creat punți de legătură cu cei prezenți în fața cărora au făcut destăinuiri despre viața personală și profesională: Saviana Stănescu a făcut radiografia unui „Dramaturg fără frontiere”, Matei Vișniec a prezentat „Condiția dramaturgului în diaspora”, iar Mircea M. Ionescu a povestit despre „Dificila întoarcere acasă”.


Citește și La Pitești, „Dragoste și progres”. Festivalul Internațional al Teatrului de Studio
De remarcat abordarea inedită pentru ediția din acest an a Festivalului: faptul că selecția spectacolelor a fost realizată chiar de dramaturgi. Astfel, ei au putut propune montări potrivite manifestării, ținând cont și de caracteristicile Sălii Studio „Liviu
Ciulei”.
Au fost prezentate în Festival:
– Zebra 2.0 de Saviana Stănescu, regia Jeremy Goren (Theater Company ANOMALOUS CO LLC, New York, SUA);
– Occident Express Ro de Matei Vișniec, regia Alain Timár (Teatrul Municipal Matei Vișniec, Suceava);
– Puștoaica de la etajul 13 sau Dragă societate de Mircea M. Ionescu, regia Alexandru Grecu (Teatrul Național „Satiricus I.L. Caragiale”, Chișinău, Republica Moldova);
– Summit, după Tristan Tzara, concept, scenariu și regie Florin Fieroiu (Teatrul Masca, București);
– Paradoxul dorințelor de Ana-Maria Bamberger, regia Codrina Pricopoaia (Compania Azacusca, Paris);
– Dragoste și Progres de Bogdan Adrian Toma, regia Cătălin Saizescu (Teatrul „Alexandru Davila”¸ Pitești).








Ediția din acest an a cuprins și o audiție, prezentată de Teatrul Național Radiofonic, a piesei București-Underground de Saviana Stănescu și Toma Enache, precum și un spectacol în aer liber, susținut în fața publicului din Piața Primăriei: Farfuria de
Maria Manolescu, în regia lui Dragoș Mușoiu, producție a Teatrului Masca.
Prin tema abordată și prin repertoriul prezentat în această ediție, Festivalul Internațional al Teatrului de Studio, organizat de Teatrul „Alexandru Davila”, și-a dovedit maturitatea artistică, remarcată și apreciată, atât de invitați, cât și de
autoritățile județene.
Prezent la deschiderea Festivalului, dar și în ultima seară a evenimentului artistic, vicepreședintele Consiliului Județean Argeș, Adrian Bughiu, a afirmat că susține în continuare activitatea Teatrului Davila, principalul vector de cultură din județ,
coordonată de managerul Dan Tudor.

0 Comentarii