Web Analytics
scris miercuri, 09.12.2015

Nicolas Maure: „Ştiu că traversarea Carpaţilor nu e un lucru simplu, dar autostrada Piteşti-Sibiu este indispensabilă pentru industria auto”

Săptămâna trecută, conducerea uzinei Dacia a organizat un tur pentru jurnaliști în principalele departamente de pe platforma de la Mioveni. Au fost vizitate departamentele Presaj, Caroserie şi Montaj din Uzina Vehicule, dar şi Asamblaj Motor 0.9 TCE din Uzina Mecanică şi Şasiuri. Scopul vizitei l-a constituit prezentarea evoluţiei proceselor de fabricaţie şi a condiţiilor de muncă ale celor 14.000 de angajaţi ai uzinei care produce un autoturism la 53 de secunde. La întâlnire au participat Nicolas Maure – preşedintele Dacia şi directorul general al Grup Renault România, Cornel Olendraru – directorul Uzinei Vehicule, Philippe Nottez – directorul Uzinei Mecanică şi Şasiuri şi Dana Oprişan – director Resurse umane.

Nicolas Maure: „Ştiu că traversarea Carpaţilor nu e un lucru simplu, dar autostrada Piteşti-Sibiu este indispensabilă pentru industria auto”

Şeful Dacia: „Suntem întristaţi pentru că ne-am dori o vânzare mai bună pe piaţa din România”

Nicolas Maure, directorul general Dacia, a precizat că la preluarea uzinei de către Renault, în 1999, aceasta producea 50.000 de unităţi pe an, iar exporturile erau aproape către zero. Şeful Dacia a mai adăugat că, în prezent, la Mioveni sunt fabricate anual peste 300.000 de vehicule, în 2014 producţia fiind de 338.000 de unităţi, iar în 2015, chiar dacă cifrele nu sunt finale, uzina va avea o producţie de aproximativ 340.000 de vehicule. „În 2015, din fericire, piaţa domestică a început să crească, dar peste 90% din vehiculele pe care le fabrică uzina Dacia sunt trimise la export, ceea ce face ca automobile Dacia să fie cel mai mare exportator din România. Deşi avem succes pe piaţa internaţională, suntem întristaţi pentru că ne-am dori să avem o vânzare mai bună pe piaţa din România”, a mai spus Nicolas Maure.
Directorul general al Dacia a mai subliniat încă o dată importanţa autostrăzii Piteşti-Sibiu, care ar reduce costurile logistice ale uzinei de la Mioveni. Nicolas Maure a declarat că ar trebui accelerat calendarul lucrărilor pentru ca autostrada să fie gata până la sfârşitul anului 2020. „Cu 2000 de tiruri care circulă pe ruta Sibiu-Nădlac, prin care facem expedițiile şi cu care ne aprovizionăm, este clar că avem nevoie de autostrada către Sibiu şi mai departe, către ieşirea din țară. Suntem bucuroşi că tronsonul Piteşti – Sibiu se află ca prioritate zero în masterplan, dar rămâne de văzut și timpul de finalizare. Studiul de fezabilitate ar trebui să se încheie la anul, pentru ca apoi să înceapă licitarea lucrărilor. Ştiu că traversarea Carpaţilor nu e un lucru simplu de realizat. Dacă vor fi întârzieri de câteva luni nu ar fi o problemă. Guvernul României trebuie să asigure această autostradă, pentru că infrastructura este indispensabilă pentru industria auto”, a subliniat Nicolas Maure.

La Dacia se pregăteşte robotizarea departamentului Caroserie

Automatizarea a început la Dacia în 2013, când a fost instalată prima linie automată de prese pe care se realizează piese de mari dimensiuni, iar acum ritmul este unul alert. Obiectivul uzinei este creşterea gradului de robotizare de la 5%, cât este în prezent, la 20%, până în 2020. La ora actuală, gradul de producție manuală este de 90% şi se lucrează 3 fluxuri. După finalizarea procesului de robotizare, care va dura câţiva ani, gradul de producție manuală s-ar putea reduce la 2 fluxuri. Una dintre consecinţele robotizării va fi scăderea efectivului de angajaţi ale căror sarcini vor fi preluate de roboţii industriali, în special la departamentul Caroserie. Conducerea Dacia promite însă că nu vor avea loc concedieri în 2016, iar angajaţii vor fi redistribuiţi pe alte activităţi pe platforma de la Mioveni. În plus, se vor organiza programe de plecări voluntare, în cadrul cărora vor fi oferite compensaţii financiare celor care doresc să plece. Un astfel de program de plecări voluntare s-a desfăşurat şi în acest an, 500 de persoane înscriindu-se în acest program, cei mai mulţi cu vârste de peste 58 de ani sau probleme de sănătate.
Iustina Harco-Burcea

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită