După asocierea cu grupul chinez Geely, ce loc ținește Dacia pe piața globală la producția de autoturisme cu motoare hibrid și termo?
– Asocierea aceasta a fost făcută cu un scop clar definit, acela de a fi lideri mondiali în motoare nonelectrice, adică în motoare termice, motoare hibride și cutii de viteză. Asta este ținta noastră în acest parteneriat.
Cât din piața modială, execeptând Uniunea Europeană, reprezintă segmentul acesta?
– Am să vă spun altceva. Sunt foarte multe previziuni de electrificare, însă nici una nu vede electrificarea sută la sută sau măcar peste jumătate în decada următoare. Toți specialiștii în previziuni spun că va exista în continuare cel puțin jumătate de piață mondială, că asta m-ați întrebat, care va fi nonelectrică. În decada asta și chiar în decada următoare. Acesta e terenul de joc în parteneriatul pe care l-am făcut cu Grupul Geely.
„Vrem să oferim lucruri esențiale, generațiile tinere nu mai vor lucruri superflue la o mașină”
Unde veți face diferența în viitor între cultura românului, a unei mare părți din el, pentru mașini second hand, în defavoarea mașinilor noi? Și ce strategii aveți pentru atragerea segmentului tânăr?
– Evident că avem. Pe lângă faptul că mizăm în continuare pe cel mai bun raport calitate-preț, vrem să redefinim constant esențialul. Adică vrem să oferim oamenilor lucruri esențiale. Generațiile tinere, în special cei din Generația Millennials sau Generația Alpha, apreciază din ce în ce mai mult lucrurile astea, fără prea multe lucruri superflue, lucruri care sunt în componența produsului doar pentru formă, ei apreciază lucrurile de fond. Iar Dacia exact lucrul acesta îl face, mută o persoană din punctul A în punctul B în cel mai eficient și cel mai accesibil mod. Și, culmea, generațiile noi apreciază treaba asta! Întotdeauna eu susțin că viitorul pentru noi, pentru Dacia, sună foarte bine atâta vreme continuăm să facem lucrurile în acest mod. Adică să oferim esențialul, nici mai mult, nici mai puțin. N-o să fim primii care oferă automobilul electric, n-o să fim primi care o să oferim automobilul autonom, ultimii vom fi, în schimb vom oferi cel mai bun raport calitate-preț. Dacă ne ținem de componentele astea două, calitate și preț, eu zic că viitorul sună bine pntru Dacia.
„Sunt nemulțumit că Programul Rabla s-a oprit fiindcă nu mai sunt tichete”
Sunteți mulțumiți de Programul Rabla de anul acesta, mai exact de condițiile oferite?
– De Programul Rabla, așa cum a demarat el, sunt mulțumit. Nu sunt mulțumit de faptul că el s-a oprit fiindcă nu mai sunt tichete. La fel, mă nemulțumește faptul că Programul Rabla pentru Dacia contează foarte mult, în sensul că un client Dacia are nevoie de acel voucher ca să-și cumpere o mașină nouă, spre deosebire de un client care vrea să-și cumpere o mașină de 200.000 de euro și n-am să dau nume. Dar pentru acest ultim client procentul din voucher e infim și, fie că-l are sau nu, nu e important pentru el. Pe mine mă interesează potențialii noștri clienți pentru care acest tichet Rabla este esențial în achiziție. Iar în momentul de față ambele programe sunt blocate.
Care-i locul cel mai îndepărtat în care ați călătorit și unde ați văzut Dacia pe șosele?
– În Insulele Canare.
Sunteți românul cu cea mai mare funcție în ierahia Grupului Renault?
– Nu știu. Cred că da, după cum îmi șoptește Silviu. (Silviu Sepciu, șef departament comunicare produs în cadrul Dacia-Groupe Renault, n.red.).
Citește și Mihai Bordeanu – Director General Automobile DACIA este noul Presedinte al ACAROM
Liderul unei industrii care se închide în 10 ani. Excelent.