Web Analytics
scris joi, 29.06.2023

Video. Cadenţă de producţie la Dacia: 65 vehicule pe oră. Vizită la uzina din Mioveni

Uzina Dacia de la Mioveni are o cadenţă de producţie de 65 de vehicule pe oră, aproape două treimi dintre acestea fiind modelul Duster.

Miercuri, 28 iunie, cu ocazia unei vizite în uzină, jurnaliștii au aflat că un autoturism este finalizat la fiecare 55 de secunde, rezultând o producţie zilnică de 1.392 de vehicule. Dintre acestea, 65% sunt Duster, 25% Jogger şi 10% Sandero Stepway şi Logan.

Video. Cadenţă de producţie la Dacia: 65 vehicule pe oră. Vizită la uzina din Mioveni

Vezi video AICI.

Citește și: O fabrică de cafea, inaugurată în Argeş, la Băbana. Proprietarii, un italian şi o româncă

Cei de la Departamentul Montaj Vehicule au precizat că asamblarea se face pe un flux de fabricaţie care măsoară 1.200 de metri şi conţine în acelaşi timp, de la primul post de lucru până la finalul procesului, 172 de vehiculem după cum precizează și Agerpres.

Departamentul în care lucrează peste 1.700 de persoane, o treime fiind femei, conţine şapte ateliere de fabricaţie, un atelier de mentenanţă şi un atelier pentru implementarea noilor proiecte. Iar echipa Calitate este formată din 243 de responsabili de calitate, prezenţi în toate departamentele de fabricaţie.

La Presaj, cel mai nou compartiment este Zona High Speed, o investiţie 37 milioane euro, finalizată în 2020, unde sunt realizate piesele de aspect – panouri de uşi, capotă faţă, pavilion.

În funcţie de complexitatea gamelor, pe linia de mare viteză se pot realiza 9.600 de piese într-un schimb de opt ore. În prezent sunt fabricate piese de serie pentru modelele Duster, Jogger, Sandero şi Logan.

La Caroserie lucrează 1.780 de persoane. Există două fluxuri de asamblare, unul dedicat exclusiv modelului Duster, cu o capacitate maximă de 40 vehicule/oră, iar celălalt – pentru Jogger, Logan, Sandero Stepway şi Duster, cu o capacitate maximă de 35 vehicule/oră.

 În departament există 556 de roboţi, procentajul de robotizare fiind în prezent de 44% – după cum aflăm de la Silviu Sepciu, șef serviciu Comunicare Produs de la Dacia.

Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia (UMCD), este una dintre cele mai complexe uzine de fabricaţie mecanică din Grupul Renault, având în vedere numărul mare de procese de fabricaţie: turnare, uzinaj, asamblaj, presaj, sudură şi cataforeza.
„Produsele rezultate în urma acestor procese sunt piesele de aluminiu, motoarele, cutiile de viteze şi elementele de şasiu care sunt livrate atât Uzinei de Vehicule Dacia, cât şi altor uzine din Alianţa Renault – Nissan – Mitsubishi”, au explicat reprezentanţii uzinei.

În Departamentul Motoare este fabricat motorul HR10, pe benzină şi GPL, care echipează vehicule din gama Dacia – Sandero Stepway, Logan şi Duster, dar şi gama Renault Clio.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită